Jump to content

bartonfink

Members
  • Content Count

    634
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About bartonfink

  • Rank
    Member
  1. He who fights with monsters might take care lest he thereby become a monster. And if you gaze for long into an abyss, the abyss gazes also into you. Friedrich Nietzsche (1844 - 1900), Beyond Good and Evil, Aphorism 146
  2. Dzięki panowie. Poczytałem trochę o tym cytowaniu i jestem na 90 % pewny iż wykorzystanie w rozsądny sposób pewnych elementów (charakterystyczne przedmioty lub postacie) jest dozwolone w rozsądnych granicach. W szczególności gdy jest to pracka niekomercyjna. Schody zaczynają się gdy chcemy na tym bić kapuchę. Swoją drogą ciekaw jestem jak się to ma do malowania takich obiektów jak np. wieża Eiffla - w końcu ktoś na pewno posiada prawa autorskie projektu a jest to przecież obiekt nagminnie malowany i sprzedawany na obrazach czy zdjęciach. Zawitałem na forum prawników – zobaczymy co mi tam odpowiedzą. Generalnie jest to bardzo śliski grunt – nie chciał bym być posadzony o kradzież czyichś prac – z drugiej strony jeśli chce się zrobić nawiązania do pewnych ikon to ciężko to zrobić bez ich udziału. Bardzo chętnie poczytam jeśli ktoś jeszcze ma jakieś informacje / opinie na ten temat. Pozdrawiam
  3. Hej witam wszystkich . Bardzo był bym wdzięczny za informacje prawne dotyczące wykorzystania elementów "pop kultury" i nie tylko we własnych pracach. Jak sie sprawa ma z umieszczeniem na swoim obrazku elementów takich jak płyty cd (z oryginalnymi okładkami) książek, istniejących obrazów lub plakatów. Podam tutaj przykład - oglądając "The mist " na samym początku można zauważyć iż główny bohater maluje plakaty znanych filmów. Postaci i przedmiotów ściśle związanych z określonymi filmami/książkami, elementy które maja na celu budowanie klimatu i umiejscowienie widza w określonym miejscu i czasie lub maja nasuwać jakieś skojarzenia. np. r2d2 lub Robbo. Oryginalnych nazw firmowych np. Sony . chodzi o dokładna identyfikacje przedmiotów. Dodam jeszcze iż cel jest zupełnie nie komercyjny - jednak chciał bym wiedzieć jak to sie ma również w przypadku celów komercyjnych. Pozdrawiam
  4. Revelacyjnie panowie swietna robota. Jedynie te reklamy na samej gorze ... :/ no ale jakis sponsoring musi byc :)
  5. Strasznie szkoda że wtopiłeś tą głowę w ścianę. Kolory sprawiają ze pracka jest „ciepła” – troszkę jednak zbyt dużo szarości się wkradło przez co nieco buro ostatecznie wyszło. Bardzo podobają mi się za to te wszystkie małe smaczki które tworzą wspólnie bardzo fajny klimat. Gratuluje ukończenia I trzymam kciuki
  6. Bardzo profesjonalna pracka z niezwykle ciekawym pomysłem. Podoba mi się twoje podeście do tematu - te wszystkie materiały robią wrażenie. Gratuluje ukończenia
  7. Powiem tak – WOW pomysł jest świetny naprawdę bardzo fajna historyjka, no i jest mocny klimat. Kilka sugestii jeśli mogę: Obniżenie lub znaczne podwyższenie (podwieszenie pod sufitem) położenia kamery powinno dodać sporo dynamizmu. Teraz jest ok. ale może być znacznie lepiej. Wyobraźni CI nie brakuje wiec poszalej, nie ograniczaj się z perspektywa. Wciąż możesz kontrolować widoczność a to jak ustawisz kamerę będzie miało mocny wpływ na końcowy odbiór. Ta żółta poświata całkiem fajnie wyszła – jednak nieco zbyt odwracała ona moja uwagę od reszty obrazka - no i wygląda jak by nie oświetla sceny – powinna nieco wpływać na kolorystykę sąsiadujących obiektów dzięki czemu otrzymasz pewna płynność. Teraz niby masz żółta poświatę ale jest bardzo słaba i mocno zblurowana – ja myślałem o czymś bardziej intensywnym ale działającym na mniejsza skale. Kolor tez nie jest zbyt trafiony taka cytrynka. Może warto zróżnicować przeźroczystość w kilku miejscach ? Nie łącz włosów ze ściana tak jak jest teraz jest świetnie . Jedyne co mogę doradzić – to popracowanie nad faktura pęknięć (teraz wygląda jak popękana farba). Fajnie by było gdyby przebijała przez ścianę a na pościeli i na podłodze walały by się odłamki. Okno troszkę zbyt duże imo. Za dużo światła pada na łóżko. Gdybyś oświetlił tylko cześć lużka (zarówno w poziomi jak i w pionie ) dało by ci to spore zróżnicowanie w oświetleniu. No i sporo pobawił bym się ta pościelą , fajne fałdki z dobrym oświetleniem powinny wyglądać bosko. Co do światła jeszcze to jak na nocną scenę troszkę zbyt dużo półcienia wyszło (za bardzo zdałeś się na GI) Może jakieś pluszaki chowające się pod łóżkiem ? Deski wyglądają jednak na nieco zbyt duże. Myślę że lepszy był by topór zamiast tego noża, ręce mogły by zostać dokładnie w tej samej pozycji a lewa dłoń podtrzymywała by siekierkę. Fajna refleksje na ostrzu można by było puknąć Koniecznie stolik z lampka nocna po lewej ;) Błyskawica w oknie i niebieska poświata na cały pokój ? Pomyśl nad doświetleniem pierwszoplanowej postaci (może nieco żółtawo-pomarańczowej poświaty padającej od tylu z uchylonych drzwi ? (ale tak delikatnie) Jeśli tekstury i oświetlenie pociągniesz na tym samym poziomie co pomysł to będzie świetna pracka. Już teraz, pokazałeś ogromną pomysłowość i zdolność do opowiadania historii Trzymam kciuki Pozdro ps w czym renderujesz ? może dało by się nieco zoptymalizoać ustawienia ?
  8. Hej pracka gnieci jesli chodzi o ilosc detali i wlozonej pracy jednak mogla by byc znacznie lepsza pod kilkoma wzgledami. Popatrz sobie na nia z pewnej odleglosci (wiekszej niz standardowy dystans glowy od monitora). Powinienes zauwazyc ze oswietlenie nadal zawodzi. Wyglada to tak jak by patrzyli na jakis olbrzymi bilboard a nie na autentyczna scene ktora sie kolo nich wydaza. A ten z przodu to zdaje sie krzyczeć "patrz zolniezu jakiego fajnego mecha mateusz_s wymodelowal a nasz general wydrukowal na wielkim formacie" bardzo splaszczyles oswietlenie tla ktore samo w sobie daje ogromne mozliwosci do bawienia sie ze swiatlem (te zniszczone budynki) Doradzal bym CI mocno przyciemnic tlo - i wykorzysctac choc kilka szczelin na wsadzenie tam jakichs zrodel swiatla (nie ograniczaj sie zbytnioo kolorystycznie postaraj sie pomalowac troche ta scene swiatlem. (po edicie) --------- jesli swiatlo pierwszego i drugiego planu bedzie tak ruzne jak to jest w tej pracy - wrazenie iz sa to 2 ruzne sceny bedzie bardzo ruzne - postaraj sie utrzymac oswietlenie w tym samym stylu ) a ha i jeszcze jedno nie zdawaj sie tylko na GI pobaw sie dodatkowymi swiatlami tak jak juz wczesniej ktos napisal GI wcale nie oznacza ze praca bedzie relistycznaw odbiorze. Postaraj sie wykorzystac swiatlo do budowania klimatu - a nie tylko modele i tekstury jak dotychczas. -------------- Gdy umiescisz jakis zrodlo swiatla pod tym robotem to rowniez powinienes uzyskac niezly efekt (choc i tak nie unikniesz uzycia jeszcze dodatkowych malych swiatelek. To czerwone cos i te szczelinki w jego "glowie"? rowniez nadawaly by sie do przerobienia na zrodla swiatla - co dodatkowo powinno urozmaicic ta bardzo jednolita kolorystycznei i nasyceniowo - pracke. Kolejna sprawa to ta postac odwrocona do nas tylem. Nie wiem czy to ujecie czy moze cos innego ale nie moge sie pozbyc wrazenia ze jejjest inna. Wyglada jak jakies male dziecko bardziej niz postawny zolniez. Rozumiem ze robisz kompozycje w L-ke ale przynajmniej dla mnie dziwnie to wyszlo (moja kobitka pierwsze co powiedziala to ze ta postac wyglada na bardzo mala - wiec nie tylko ja tak mytsle) moze warto go obrucic w nasza strone polozyc mu lapki na kasku i przyblizyc do nas przykucnietego moglo by byc ze sie oslania od wybuchu i pozwolilo by na unikniecie problemu ze skala TEksturki sa pierwsza klasa nawet bez kolorow ktorych tak jak inni juz zauwazyli troszke wiecej by sie sprzydalo . Generalnie : Jesta bardzo fajnie - moze byc swietnie. Pozdro
  9. super wyglada. Nie sraj sie jakos strasznie z detalami bo i tak ich nie bedzie widac (szkodaczasu) jak tekstura twarzy bedzie tej samej jakosci to bedzie rewelka :) dajesz dajesz
  10. hmm widze ze zostalem zle odebrany nie robie tu zadnej agitacji na rzecz tego softu - poprostu uwqazam ze jest przydatny ii stanowi alternatywe czy ktos skorzysta czy nie to jego sprawa. Zadnych powiazan z firma produkujaca bigrender nie mam :)
  11. demo jest po to zeby zobaczyc na jakiej zasadzie to dziala, i obadac ustawienia. Uwazam ze jesli sie robi cos prywatnie bardzo hobbystycznie to koniecznosci nie ma. ALe jesli ktos renderuje vizke w duzej rozdzialce (np) i max sie wywala co chwile nie wiadomo czemu to takie rozwiazanie naprawde moze uratowac dupe.
  12. Jak to bedzie uzywane przez firme lub osobe prywatna ale zarobkowo - to 30 euro to zaden wydatek :)
  13. Sprawdz ten link : http://www.scriptspot.com/3ds-max/bigrender szkoda ze tak pozno dowiedzialem sie o jego istnieniu potrafi zaoszczedzic sporo nerwow (kazdy kto renderowal w duzej rozsdzialce wie o czym mowie )
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy