sbx Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 zamiast "zdefiniowac poczatek krzywej zamknietej" przerwij ja w jednym miejsu, a pozniej skacz do odpowiedniej klatki klipa w ktorym zdefiniowales ten ruch
RAsputin Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 Witam Najlepiej napisac skrypt ktory bedzie poruszal obiektami po elipsie. Troszke matematyki: Zeby policzyc pozycje obiektu w jakims miejscu na elipsie liczymy: x=sx+cos(rad(counter+selection))*rx; y=sy+sin(rad(counter+selection))*ry; gdzie x,y - wyliczona pozycja obiektu sx,sy - srodek elipsy counter - mozna powiedziec licznik animacji (w trakcie dzialania animacji powinien on sie zwiekszac, wtedy uzyskamy efekt ruchu) selection - pewna wartosc dodana okreslajaca przesuniecie na elipsie - tym bedziemy modyfikowac polozenie obiektow na elipsie. rx - promien elipsy w x ry - promien elipsy w y jezeli rx=ry to otrzymamy kolo jezeli rx>ry to otrzymamy elipse splaszczona w pionie. Jeszcze o funkcji rad() Nie pamietam czy jest cos takiego we flashu. Zwykle funkcje sin i cos przyjmuja wartosci w radianach, natomiast counter+selection okreslaja nam kat. Musimy wiec go zamienic na radiany (moze we flashu nie trzeba). Aby tego dokonac trzeba uzyc albo odpowiedniej funkcji, albo samemu sobie taka napisac. Podaje wzorek: rad=deg*PI/180 gdzie deg to oczywiscie kat. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się