Napisano 20 Grudzień 200420 l zamiast "zdefiniowac poczatek krzywej zamknietej" przerwij ja w jednym miejsu, a pozniej skacz do odpowiedniej klatki klipa w ktorym zdefiniowales ten ruch
Napisano 29 Grudzień 200420 l Witam Najlepiej napisac skrypt ktory bedzie poruszal obiektami po elipsie. Troszke matematyki: Zeby policzyc pozycje obiektu w jakims miejscu na elipsie liczymy: x=sx+cos(rad(counter+selection))*rx; y=sy+sin(rad(counter+selection))*ry; gdzie x,y - wyliczona pozycja obiektu sx,sy - srodek elipsy counter - mozna powiedziec licznik animacji (w trakcie dzialania animacji powinien on sie zwiekszac, wtedy uzyskamy efekt ruchu) selection - pewna wartosc dodana okreslajaca przesuniecie na elipsie - tym bedziemy modyfikowac polozenie obiektow na elipsie. rx - promien elipsy w x ry - promien elipsy w y jezeli rx=ry to otrzymamy kolo jezeli rx>ry to otrzymamy elipse splaszczona w pionie. Jeszcze o funkcji rad() Nie pamietam czy jest cos takiego we flashu. Zwykle funkcje sin i cos przyjmuja wartosci w radianach, natomiast counter+selection okreslaja nam kat. Musimy wiec go zamienic na radiany (moze we flashu nie trzeba). Aby tego dokonac trzeba uzyc albo odpowiedniej funkcji, albo samemu sobie taka napisac. Podaje wzorek: rad=deg*PI/180 gdzie deg to oczywiscie kat. Pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto