Skocz do zawartości

czas renderingu w v-rayu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Jestem poczatkujacym v-raydowcem (w 3d maxie tez siedze dopiero jakies 4 miesiace).

Mam pytanie co do dlugosci renderowania za pomoca vraya. Otoz zrobilem mala scene przedstawiajaca pokoj z meblami itp. Wszystkie materialy sa vray-dowskie i dalem jedno swiatlo imitujace swiatlo sloneczne padajace przez okna (shadow tez jest vray).

Jak wlaczylem render to taka scena w wielkosci 640 x 480 tworzyla mi sie ok 30 min! Czy to normalka w tego typu scenach ??? Bawie sie ustawieniami vraya ale efekty sa takie ze czasem rendering trwa dluzej a czasem krocej, ale tylko o 2-3 minuty.

Jak wylacze GI to oczywiscie renderuje mi sie szybciej ale pokoj jest caly ciemny ?!?

Co do sprzetu to mam sredni jak na tego typu grafike: 2,4 GH 256 RAM karta grafiki jakas 64MB. Czy to mozliwe ze jest to wina kompa? A moze po prostu rendering w Vrayu tak trwa i nie mam sie czego czepiac? No a jesli tak to czy sa jakies szybsze rendery ktore tworza podobne efekty (np Brasil)? Bardzo mnie to interesuje poniewaz chcialem zrobic kilka animacji a przy takiej predkosci renderingu to moze zrobie jedno ujecie na tydzien :(

Acha i jeszcze jedno: Jak renderuje to pojawia mi sie "warning" ze material np. polki jest "overbight" (chyba za jasny) lub ze kolor jest niewlasciwy (sorry nie pamietam dokladnie tego po angielsku). Co trzeba zrobic? Zmienic kolor materialu?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

cos stary pokreciles bo renderowanie z GI jest znacznie berdziej czasochlonne. renderowanie bez GI to zazwyczaj kilka minut (oczywiscie zalezy od zlozonosci sceny i ilosci swiatel).

 

ty dales jedno swiatlo i wnetrze pokoju wiec nie powinno sie tak dlugo renderowac. gdzies przesadziles z jakas wartoscia odnosnie renderowania np. antyaliasing za wysoki czy tez ... no nie wiem duzo jest mozliwosci. najlepiej zrob zrzut ekranu z ta scenka i podaj glowne parametry renderowania to moze cos sie rzuci w oczy.

 

a co do kompa to nie jego wina. z powodu malej pamieci moze czesto uzywac dysku i pewnie spowolni to rendering ale nie do takich czasow.

Napisano

yyy..... 30 min to dużo? Jesli idzie o animacje to rzeczywiscie, ten czas jest przeszkodą. Dlatego w "domowych warnukach" nie używa się żadnych photonow innych glupot symulujących secondary bounces;>

 

Jesli masz błedy "material is overbrighted" to znaczy że gdzieś masz za mocne oświetlenie.

Napisano

Dzieki bardzo za wszystkie odpowiedzi :)) Nie spodziewalem sie ze otrzymam je tak szybko :] Co do scenki to nie moge jej teraz wyslac bo pisze posta na innym kompie ale moj pokoj jest podobny do tego z tutorialu : http://www.evermotion.org/tutorials/mich/

Zastosowalem te same ustawienia renderingu: http://www.evermotion.org/tutorials/mich/minterior43.jpg.

Co do dlugosci renderingu to chyba macie racje ze to wcale nie jest jeszcze tak dlugo. Poszperalem w archiwum forum i znalazlem kilka podobnych scen ktore renderowaly sie wg autorow znacznie dluzej.

Czytalem w pomocy vraya ze jesli chce sie renderowac kilka klatek do animacji to trzeba wlaczyc pewna opcje ("don't delete last frame" czy jakos tak). Z tego co zrozumialem to program korzysta po prostu z tych samych parametrow co w poprzedniej klatce animacji co ma za zadanie skrocic czas renderingu. Nie wiem czy to prawda bo jeszcze tego nie probowalem. Nie wiecie o co dokladnie tam chodzi ? Czy ktos z Was probowal sie bawic z tymi wlasnie ustawieniami ?

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności