Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Ponieważ jestem początkujący w tym temacie mam kilka pytań. Chciałem stworzyć drzewo takie jak w grach, czyli gałęzie z liśćmi jest zbudowane jako polygon oteksturowany odpowiednią teksturą z naniesioną mapą przeźroczystości aby wszystko ładnie wyglądało. Nie wiem tylko jak mam stworzyć taką teksturę. Czy w teksturze (format *.tga) mam stworzyć kanał alpha, i wczytać ją do edytora materiałów 3dsmaxa jako diffuse i to wystarczy, czy mam utworzyć oddzielną mapę przeźroczystości i dodać ją do Opacity. Co mam ustawić w zakładce Bitmap aby wszystko było poprawnie wyświetlane. Widziałem różne sposoby wykonania takich tekstur ale nie wiem który ma zastosowanie do gier. Dodatkowo wiadomo że drzewo składa się z pnia, gałązek i liści. Czy mogę do drzewa przypisać materiał Multi/Sub-Object i tam porozdzielać poszczególne tekstury odpowiednim obiektom (łatwiejsze teksturowanie) czy stworzyć jedną mapę i bawić się w przesuwanie ścianek w Unwrap UVW. Co mam jeszcze ustawić w zakładce Bitmap w edytorze materiałów aby wszystko było poprawnie zrobione i żeby rendering wyglądał tak jak rzeczywisty obiekt. Nie wiem czemu jak zapisuję w photoshopie teksturę to wyłączone są na stałe funkcje dodatkowe, czyli kanał alpha również. Czy to ma wpływ na poprawnie zapisaną teksturę. Ale się rozpisałem.

  • Wyświetleń 759
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności