Tores Napisano 30 Grudzień 2004 Napisano 30 Grudzień 2004 Ponieważ jestem początkujący w tym temacie mam kilka pytań. Chciałem stworzyć drzewo takie jak w grach, czyli gałęzie z liśćmi jest zbudowane jako polygon oteksturowany odpowiednią teksturą z naniesioną mapą przeźroczystości aby wszystko ładnie wyglądało. Nie wiem tylko jak mam stworzyć taką teksturę. Czy w teksturze (format *.tga) mam stworzyć kanał alpha, i wczytać ją do edytora materiałów 3dsmaxa jako diffuse i to wystarczy, czy mam utworzyć oddzielną mapę przeźroczystości i dodać ją do Opacity. Co mam ustawić w zakładce Bitmap aby wszystko było poprawnie wyświetlane. Widziałem różne sposoby wykonania takich tekstur ale nie wiem który ma zastosowanie do gier. Dodatkowo wiadomo że drzewo składa się z pnia, gałązek i liści. Czy mogę do drzewa przypisać materiał Multi/Sub-Object i tam porozdzielać poszczególne tekstury odpowiednim obiektom (łatwiejsze teksturowanie) czy stworzyć jedną mapę i bawić się w przesuwanie ścianek w Unwrap UVW. Co mam jeszcze ustawić w zakładce Bitmap w edytorze materiałów aby wszystko było poprawnie zrobione i żeby rendering wyglądał tak jak rzeczywisty obiekt. Nie wiem czemu jak zapisuję w photoshopie teksturę to wyłączone są na stałe funkcje dodatkowe, czyli kanał alpha również. Czy to ma wpływ na poprawnie zapisaną teksturę. Ale się rozpisałem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się