Skocz do zawartości

Scena3d: popielniczka


Armia

Rekomendowane odpowiedzi

Moją intencją było stworzenie spokojnej, ciepłej sceny przedstawiającej zapalonego papierosa w popielniczce na pułce. Chciałem, aby obraz był maxymalnie realny, co wyszło to wyszło :P. Za pomocą tej sceny miałem zamiar nauczyć się Mental Raya, więc komentarze i krytykę prosiłbym głównie pod tym kątem - choć wszelkie punkty widzenia mile widziane. Tworzone toto jest w 3dstudio 6 sp1. Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nieźle. Ale:

1. Scena mogła by być jaśniejsza (światło na cały pokój, nie?)

2. Tekstura ściany do wymiany (raczej takich w pokojach nie ma/ widać powtarzalność)

3. popielniczka - mniej kanciasta może? takie dziwne pionowe kreski się robią...

4. papieros - troche za idealny, nie widać że zapalony!

5. półka miodzio teksturka :)

 

I chyba nie za bardzo to wszystko trzyma proporcje.

Mam nadzieję, że posiedzisz nad tym jeszcze :)

 

3m sie,

Imaginner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - z tym też miałem problem. Popielniczka jest zrobiona booleanem. Jak ją potem potraktowałem mesh smooth- tragedia, efekt miejscami wręcz odwrotny. Wymyśliłem, żeby ją slice'em całą potraktować - zrobić w miarę regularną kratkę. Po meshsmooth taki a nie inny efekt otrzymałem. Jak to obejść? Mogę ją oczywiście ręcznie modelować, wiem, ale czy jest taka potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papieros będzie nadpalony, popiół będzie i w popielniczce i na fajku...acha, co do proporcji, papieros to "rocket" - dla "niewtajemniczonych" one są ciutkę dłuższe i węższe od normalnych. POzdrawiam, może jutro jakiś apdejt będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli scena ma być ciepła i intymna, to zmień kadr na ciaśniejszy... skocentruj uwagę widza na czymś konkretnym. Myślę, że żar z papierosa może stanowić taki najmocniejszy akcent. To mają do siebie żywioły, że 'przyciągają'. A te bycze fragmenty blatu stołu i ściany wywal... są niepotrzebne dla wyrazu tej sceny... 3/4 jeśli nie więcej to będzie samo światło i teksturki. Bo modeling to dość prosty, więc klimat musisz wydobyć kolorem i atmosferą całości.... na razie mdło i tak jakoś nijako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem, aby obraz był maxymalnie realny
Wg mnie najbardziej odrealnia scene ta czern po lewej. Moze nie tyle czern co przejscie miedzy swiatlem a czernia. Bezpieczniej byloby pozostawic tamten rejon w polmroku. Faktury sciany i pulki sa tez zbyt mdle; skoro popielniczka jest taka ostra, to rowniez tekstury w ramach okreslonej glebi ostrosci powinny zachowac wyrazistosc.

 

Mam nadzieje, ze sie nie obrazisz, pare minut w PS zeby nakreslic to o czym mowie: (w razie czego daj znac, usune)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że ściana powinna być pokojowa i więcej rozproszonego światła, chyba że jest barowa więc powinno być półmrok taki chyba i przedewszystkim dym biały a nie czarny, nawet ruskie pierestrojki w opakowaniu po kredkach daja biały :-)

Drugi render ciekawszy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności