Jump to content

Armia

Members
  • Content Count

    318
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

27 Excellent

About Armia

  • Rank
    Member
  1. Armia

    Cinema 4d warto?

    Dorzucę swoje 5gr bo jestem po bardzo podobnej rozkmince, po prostu max spowodował chęć zmiany środowiska. Też przeglądałem kilka rozwiązań i cinema wydała mi się najciekawsza do moich zastosowań. Potem było ze 3 - 4 miesiące adaptacji, momentami bolesnej, ale koniec końców przesiadłem się i to była jedna z lepszych decyzji mojego życia zawodowego. C4d ma swoje ograniczenia, jednak do viz i broadcastu nie wyobrażam sobie lepszego softu. Poczucie bezpieczeństwa pracy jest wspaniałe, nie straciłem ani jednego pliku, co w maxie było częste. Ogólnie po roku mogę powiedzieć, że miałem z tym programem mniej problemów niż w maxie przez statystyczny tydzień.... wydajnościowo działa naprawdę dobrze, zalecam kartę ze stajni amd, prawie 2x szybciej działa niż nvidia. Porównanie wydajności do ostatniego maxa na którym działałem (2013) jest troche nierówne - ogólnie rzecz biorąc powiedziałbym, że max jest wydajniejszy o jakieś 20% na nitrousie. W szczególe - są momenty, kiedy cinema bardzo przoduje, nie ma stresu z ilością tekstur w viewporcie, pamiętam sceny, które maxa zabijały, a w cinemie były bez zająknięcia (dużo prostych obiektów każdy z inną teksturą). Natomiast powiedziałbym, że viewport z cinemy jest jakby bardziej elegancki, przyjemniej się patrzy, aa działa bardzo dobrze i w sumie nie ma bugów czy artefaktów które w maxie pamiętałem jako normalne. Nie czuję braku narzędzi, może czasami męczy mnie praca na spline'ach która w maxie była fajniejsza. Ale pluginów jest całe morze, sporo darmowych i sensownych. UV jest na początku dziwne, ale ma swój urok i działa, jak się do tego przyzwyczaić. Warto też grzebać w layoutach, adaptacja wyglądu ui jest prawie nieograniczona. Co do natywnego rendera - czuję moc i potencjał, ale nie mogę się do niego jeszcze dokopać :). Przeszkadzają mi nieostre tekstury w porównaniu do vraya i to tak naprawdę tyle, ten w wersji r15 jest już b. szybki, choć nie tak szybki jak vray. vray ma mikroproblemy z kompatybilnością, nie robiłem updatu, nie wiem jak w nowej wersji. w wersjach testowych maxwell, indigo, octane, mental i iray działały zasadniczo bez komplikacji, z niecierpliowścią czekam na coronę (jak większość c4d userów). Reasumując - narzędzie jest wielkie i niedocenione. W porównaniu do maxa jest przedewszystkim spokój pracy, który jest wynikiem wrażenie obcowania z nowoczesnym, kompletnym, skończonym i przetestowanym narzędziem. Jedynym ale jest to, że jakbym robił (a nie robię ;P ) wywalone w kosmos animacje, pewnie myślałbym o Mayi. Jakbyś miał pytania - wal śmiało, chętnie pomogę ;).
  2. na tą samą mafię? ble... Cinemka :). Jest boska dla mnie. Przez pół roku narobiła mi mniej problemów niż max w dzień ;D.
  3. Znane, nielubiane... Sterowniki karty graficznej i eksperymenty z hotfixami i service packami.... Aczkolwiek ten i wiele innych problemów rozwiązałem poprzez zakończenie współpracy z tym "programem". :)
  4. Witam, Jak w temacie, jest pudełko, przejściówki itp. Zainteresowanych proszę o kontakt [email protected] cena ok 500zł. Pozdrawiam Wojtek
  5. Coś tam pomogło, maxowa statystyka wzrosła z 6fps do 10 - 12, ale nadal to mało w porównaniu do 24 - 40 z 2012... Scena 22mln poli. Jak coś wymyślę / coś się zmieni w temacie dam znać.
  6. U mnie wrażenia mieszane. Z jednej strony odezwało się więcej wątków procesora przy viewporcie. Z drugiej strony wydajność ze 3 razy gorsza :(. Ta sama scena, nawigowanie w 2012 dużo dużo sensowniejsze. Coś jest zmienione w wyświetlaniu, gdzieś jest dodany jakiś anty aliasing, może to powoduje te problemy, ale tak się wkur... że nie miałem siły szukać. Kolejny gorszy max?
  7. Armia

    Quadro wars ;)

    Mimo, że wiadomość wartościowa, to jednak czas renderowania raczej nie wzbudza wątpliwości, zależy od procesora i to w sposób przewidywalny / liniowy. Zdecydowanie nie o tym jest temat.
  8. Armia

    Quadro wars ;)

    Nie udało mi się niestety, maszyna w której ma to znajomy wpadła w zug renderowania :). Ale spoko, zostało jeszcze tylko 100 klatek, a ja pamiętam jak najbardziej :). Opcja rt w vrayu jest średnia jak dla mnie, jeszcze nie dopracowana. 3930k podkręcone daje niewiele niższą wydajność niż 560ti, a sprawia stabilniejsze wrażenie...
  9. Armia

    Quadro wars ;)

    Ma ktoś może informacje jak zachowywałaby się w takim razie quadro fx4800? o ile się nie mylę to chyba właśnie odpowiednik takiego 280 (lub innego modelu ale z tej serii).
  10. Armia

    Quadro wars ;)

    mimo, że Twoje wyniki potwierdzają moją teorię, nie wiem jak je zinterpretować. Po prostu nadal nie wiem co generuje wydajność :) Sprawdzę później jeszcze raz jak dokładnie i przy jakich częstotliwościach wypada 560Ti oraz quadro 600, bo mam wrażenie, że mimo 3930k wyniki miałem słabsze :). Ale muszę się upewnić. W przyszłym tygodniu dostanę w swoje łapki wspomniane gtx275 - też się chętnie podzielę efektami.
  11. Armia

    Quadro wars ;)

    Były głosy na zagranicznych forach, że karty 2xx ładniej sobie radziły niż późniejsze 4xx i 5xx. Mam teoretyczną możliwość sprawdzenia gtx275 - tylko na procku i7 920 @ 3,8ghz, ale spróbujemy, czy to coś da :). Bobby_digital - siema ;). No i mam wynik. 21 sekund. To co, teraz wszyscy marsz na allegro i szukamy kart z serii 2xx ;D ? Będę się starał dać potwierdzenie jakie to ma przełożenie w rzeczywistej wydajności, niestety mam to utrudnione, ale napewno będzie to cenna informacja... Acha, sterowniki normalne, bieżąca nVidia.
  12. Armia

    Quadro wars ;)

    U siebie nie zauważyłem żadnych zmian wydajności przy zmianie rozdzielczości odnosząc się do testu city. Ogólnie może jest ktoś ze stolicy, chętnie umówię się na porównanie na jednym sprzęcie np. 2000 vs 600 albo coś podobnego. Dla mnie to był na przykład duży dylemat którą z tych kart wybrać i choć powiedzmy, jestem zadowolony, nadal nie wiem czy dobrze wybrałem. Powinno być tak, że po przejściu na q2000 powinienem być bardziej zadowolony, a przy q4000 nawet jeszcze bardziej ale... nie uwierzę póki nie zobaczę . Być może dzisiaj uda mi się powiedzieć jak zachowa się quadro 600 +max 2011 + performance vs gf560Ti. Opiszę wszystkie spostrzeżenia, tylko nie wiem czy dzisiaj się z tym wyrobię ;). edit: Wymiękam - nie jestem w stanie zmusić maxa 2011 trial do współpracy z q600 przez performance driver. Już sam meldunek drivera, że nie specjalnie widzi quadro w systemie zdziwił mnie, później max od razu wywala błąd, że sterownik nie działa i wymusza "null driver". Czyżby q600 nie zasługiwało na udział w zabawie? Czy fermi nie jest po prostu wspierane? Może ktoś coś podpowiedzieć?
  13. Armia

    Quadro wars ;)

    RafałPL, dzięki za wpis, generalnie właśnie dzięki Twojemu wątkowi "odważyłem" się na zakup q600 :). Powiedz mi jeszcze proszę, jak to co napisałeś ma się do tego co ja napisałem: - bezpośrednio na wydajność / płynność w środowisku viewporta wpływ ma TYLKO I WYŁĄCZNIE wydajność pojedyńczego wątka procesora. Mówimy o maxie 2012. odpowiednio - póki nie zatkał się ram, laptop z i5 taktowanym 2,3ghz zauważalnie lepiej (miało to też proporcjonalne odbicie w scenie City) radził sobie niż teoretycznie wydajniejszy 2630 taktowany 2ghz. Jakie masz procesory i jak taktowane w tych stacjach?
  14. Armia

    Quadro wars ;)

    Czyli, reasumując, w vieporcie 3dsmax 2012 na nitrous w ciężkich scenach widać różnicę między quadro 600, 2000 a 4000?
  15. Armia

    Quadro wars ;)

    Acha, jeszcze jedno - z dawniejszych czasów, pamiętam, że fire pro ze sterownikami performance w maxie 2010 po prostu zmiażdżyło laptopa asusa z powyższego testu. Różnica była rzędu 0,7fps vs 28fps. I to było czuć :). Trzeba oddać słuszność, że nitrous wiele naprawił i pomógł, moim zdaniem jest bardzo fajny, ale wymaga dopracowania.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy