Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie odnośnie modyfikatora Unwrap uvw. Być może prymitywne, ale...

 

Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaki jest cel działania przy ustawianiu właściwych koordynatów mapowania? Ze świetnego tutoriala na stronie http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html, dowiedziałem się, że dobrze jest "rozbić " model w Edit modyfikatora Unwrap UVW na maksymalnie małe części (by uniknąć typowych dla mapowania zniekształceń), ale co dalej?

Czy chodzi o to by te kawałki (chunks) z powrotem poskładać w większe, rozpoznawalne części (oczywiście rozpłaszczone), bo przyznam że z widoku, w którym jest mnóstwo, do niczego niepodobnych małych części trudno jest zrobić teksturę, nie wiedząc co jest czym.

I drugie pytanie:

Jak układać kawałki (chunks) w przypadku mapowania modelu organicznego, gdzie nie ma, tak jak to często bywa w przypadku materii nieożywionej, wyraźnego podziału na płaszczyzny, np: deska inaczej wygląda z boku, a inaczej z góry, więc nie ma problemu z nałożeniem dwóch rodzajów tekstur na dwie płaszczyzny gdyż "szew" jest niejako wyznaczony przez krawędź na styku obu tych płaszczyzn. Jak teksturować organiczny model, by nie było widocznych "szwów"?

I ostatnie pytanie jak teksturować model, posiadający wgłębienia, np: teksturowanie wnętrza ust, przy mapowaniu głowy?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności