piotr_forkasiewicz Posted January 6, 2005 Posted January 6, 2005 Mam pytanie odnośnie modyfikatora Unwrap uvw. Być może prymitywne, ale... Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaki jest cel działania przy ustawianiu właściwych koordynatów mapowania? Ze świetnego tutoriala na stronie http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html, dowiedziałem się, że dobrze jest "rozbić " model w Edit modyfikatora Unwrap UVW na maksymalnie małe części (by uniknąć typowych dla mapowania zniekształceń), ale co dalej? Czy chodzi o to by te kawałki (chunks) z powrotem poskładać w większe, rozpoznawalne części (oczywiście rozpłaszczone), bo przyznam że z widoku, w którym jest mnóstwo, do niczego niepodobnych małych części trudno jest zrobić teksturę, nie wiedząc co jest czym. I drugie pytanie: Jak układać kawałki (chunks) w przypadku mapowania modelu organicznego, gdzie nie ma, tak jak to często bywa w przypadku materii nieożywionej, wyraźnego podziału na płaszczyzny, np: deska inaczej wygląda z boku, a inaczej z góry, więc nie ma problemu z nałożeniem dwóch rodzajów tekstur na dwie płaszczyzny gdyż "szew" jest niejako wyznaczony przez krawędź na styku obu tych płaszczyzn. Jak teksturować organiczny model, by nie było widocznych "szwów"? I ostatnie pytanie jak teksturować model, posiadający wgłębienia, np: teksturowanie wnętrza ust, przy mapowaniu głowy? Z góry dziękuję za odpowiedzi
kross12 Posted January 6, 2005 Posted January 6, 2005 najlepszy sposób na mapowanie przectawił "Gotham" w videotutku "Mapping using Reactor Cloth" na stronie http://max3d.pl/show.php?id=tut_video
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now