Napisano 6 Styczeń 200520 l Mam pytanie odnośnie modyfikatora Unwrap uvw. Być może prymitywne, ale... Czy ktoś może mi wytłumaczyć jaki jest cel działania przy ustawianiu właściwych koordynatów mapowania? Ze świetnego tutoriala na stronie http://waylon-art.com/uvw_tutorial/uvwtut_01.html, dowiedziałem się, że dobrze jest "rozbić " model w Edit modyfikatora Unwrap UVW na maksymalnie małe części (by uniknąć typowych dla mapowania zniekształceń), ale co dalej? Czy chodzi o to by te kawałki (chunks) z powrotem poskładać w większe, rozpoznawalne części (oczywiście rozpłaszczone), bo przyznam że z widoku, w którym jest mnóstwo, do niczego niepodobnych małych części trudno jest zrobić teksturę, nie wiedząc co jest czym. I drugie pytanie: Jak układać kawałki (chunks) w przypadku mapowania modelu organicznego, gdzie nie ma, tak jak to często bywa w przypadku materii nieożywionej, wyraźnego podziału na płaszczyzny, np: deska inaczej wygląda z boku, a inaczej z góry, więc nie ma problemu z nałożeniem dwóch rodzajów tekstur na dwie płaszczyzny gdyż "szew" jest niejako wyznaczony przez krawędź na styku obu tych płaszczyzn. Jak teksturować organiczny model, by nie było widocznych "szwów"? I ostatnie pytanie jak teksturować model, posiadający wgłębienia, np: teksturowanie wnętrza ust, przy mapowaniu głowy? Z góry dziękuję za odpowiedzi
Napisano 6 Styczeń 200520 l najlepszy sposób na mapowanie przectawił "Gotham" w videotutku "Mapping using Reactor Cloth" na stronie http://max3d.pl/show.php?id=tut_video
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto