Napisano 7 Styczeń 200520 l Mam taka oto scenke: http://bananapunk.com/ftp/wc-fg2.jpg Jest to scena do tej animacji: http://www.max3d.pl/forum/showthrea...07&page=2&pp=30 Oczywiscie to tylko test. Pracuje na Maya, ale mam dostep do Maxa. W Maya jest mozliwosc wypalenai cieni Mental Raya, nie wiem jak z Turtle. Napewno nie bede renderowal calej animacji w Mentalu czy czyms takim, chce to zrobic w tradycyjnym rendererze, ktory btw calkiem ladnie wyglada jesli sie dopiesci scenke. Chce wypalic Finag Gather pass i nalozyc na tekstury. Ma ktos z tym doswiadzenie? Kamera na pewno bedzie ruchoma, wiec mowie tu o prawdziwym wypaleniu. W scenie jest 1 ruchomy obiekt - general. I tu kolejny problem. Oczywiscie jesli wypale cienie pomieszczenia to do kolejnych renderow podlacze swiatlo tak aby oswietlalo tylko postac. Ale co z cieniem ktory bezdie ona rzucac? Jak zrobic zeby nie "zciemniala" wypalonego juz cienia? Prosze o odpowiedz, bo deadline produkcji animki nieublagalnie sie zbliza. W ostatecznosci bede musial udac FG za pomoca zwyklych swiatel, albo po prostu recznie namalowac cienie ;].
Napisano 8 Styczeń 200520 l Autor wlasnie znalazlem opcje texture bake w turtle. nadal jednak pozostaje problem z dyanmicznym cieniem glownej postaci. Myslalem ze mozna by generowac wszystkie 'cast shadow" podczas renderingu, ale GI wygenerowane przez Turtla z wylaczonymi cast shadow jest nierealistyczne. Jak zrobic zeby obrazek wygladal mniej wiecej tak jak w moim poprzednim poscie, bez cienia, zachowujac ladne gradienty na scianach, bouncing lights, i cienie w katach?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto