Jump to content

jak zrobic rozerwalne połączenie obiektow w reactorze


mtdaddy

Recommended Posts

mam do zrobienia takie zadanko w reactorze ze ostrze wjezdza w czasteczki/kulki połączone ze sobą wiązaniami i pod naporem ostrza dane wiązania puszczają (rozrywają sie). samo rozpadania kulek wiem jak zrobic ale nie wiem jak zrobić te połączenia (które mogą byc niewidoczne)

dołączam render scenki zeby mniej wiecej pokazac o co mi chodzi

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

w skrocie to bedzie tak:

Obiekty:

1. plane (mass=0), cylinder (np) (mass np 2) i sfery (mass np 0,2). Mass oczywiscie w reactorze (properties)

2. Create fracture - i do fracture dodajesz wszystkie sfery. Reactor widzi to jako jeden obiekt, ale podzielony na kawalki. Tak np zrobisz sobie pekajaca tafle szkla.

3. Tworzysz RBC i dodajesz do niej wszystkie obiekty.

4. Ustawiasz klatki kluczowe dla cylindra

5. W reactorze preview in window - tak zeby zalapal troche klatek z ruchu cylindra. To musisz sobie poprobowac (timing, start frame).

Powinno zadzialac - przed chwila sprawdzalem.

W

Link to comment
Share on other sites

to chyba nie jest rozwiazanie o ktore mi chodzi bo jak dodaje fracture to on moze traktuje je jako calosc ale dalej one rozpadaja sie jakby pomiedzy nimi nie bylo wiazan a to ma byc cos w styly np. symulacji rozdzielania materialu (konkretnie mikroskrawania) i w rzeczywistosci to czasteczki materialu tak by sie chyba nie zachowaly. moze jeszcze jakis inny pomysl (mysle nad tym czy nei zrobic kilka fracture na poszczegolne grupy kulek/czastek ale nie wiem czy to bedzie to) wstawilbym animacje tego co mi wychdozi ale nie mam gdzie choc to i tak chyba zbedne bedzie

Link to comment
Share on other sites

mam do zrobienia takie zadanko

ok dzieki sprobuje pozniej

to chyba nie jest rozwiazanie

siema korbol no niby sie posuwa

i dalej nie wiem jak "skleic te kulki"

edytuj posty na przyszłość ;) a co do sceny to gdzies na googl'ach jest tutek na podobny temat tyle żę dotyczy kabli/przewodów.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy