Skocz do zawartości

Co max robi z komputerem


Armia

Rekomendowane odpowiedzi

Znawcy, wypowiedzcie się proszę co według was odpowiada za co w maxie... Z tego co dotychczas czytałem - karta graficzna na poziomie nie-quadro nic nie daje, procek pod rendering, ram pod viewporty... prawda to, czy nie? Acha, czy istotna jest dla maxa ilość pamięci ram na grafie? Bo jush mam taki kocioł w głowie, że zaczynam wątpić jaką rolę pełni w kompie dysk twardy i klawiatura :P... Więc? Czy jeśli pracuję nad dość skomplikowaną geometrią, przesiadka z 512 mb na 1024 mb jest sensowna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

oczywiście że tak! ram pomoże ci w wyświetlaniu obiektów w viewportach (im mniej ramu tym gorzej bo max pakuje wszystki na dysk) natomiast jeśli chodzi o procek to mocniejszy jest potrzebny do renderingu (przeliczanie caustic, refraction i kilku milionów poly naraz może zabić każdy komp). ogólnie lepiej przesiadaj się na 1024 Mb RAMu bo to tylko pomoże i będzie lepiej.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karta graficzna na poziomie nie-quadro nic nie daje, procek pod rendering, ram pod viewporty... prawda to, czy nie? Acha, czy istotna jest dla maxa ilość pamięci ram na grafie?

 

Każda karta graficzna "daje" coś do maxa tzn odpowiada za wyświetlanie w viewportach. Ram poza viewportami "daje" też razem z procesorem do renderingu. Pamięć na grafie jest istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony nieodpowiednie tworzenie sceny potrafi zabić każdy sprzęt. Oczywiście że im więcej tym lepiej, ale 'zwykły' sprzęt na początek w zupełności wystarczy. Jakiś GF4 do viewportów jest ok (ja jadę na GF2MX :P), 512 MB ramu też starczy, 1,5 GHz procek też ujdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakiś czas temu przerzuciłem się z GF4Ti na radeona 9800(z podkręceniem jest to pro) i przy trochę skomplikowanym obiekcie wysokiej jakości teksturach GF4Ti trochę się mulił a teraz jest dużo lepiej.

EDIT: chodziło mi oczywiście o wyświetlanie w vievportach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przykład nie zauważam prawie żadnej różnicy między fx5700 a fx5900 ultra... Jeśli czymś się różni to w granicy złudzenia. A ram... hmmm.... no tak, niby tak, trza będzie kupić. Do Chalka mam pytanie - Jaka może być różnica między kartą 128mb a 256mb - taki sam GPU w 3dmaxie? Domyślam się, że o Viewporty chodzi, ale zauważalna będzie? Jest sens dorzucać kase na ram w grafie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach, jeszcze jedno - generalnie z tego co czytałem posty, to ludzie generalnie używają maxa pod OpenGL. Chciałbym spytać czemu, a pytanie to spowodowane jest faktem, iż u mnie znacznie, ZNACZNIE szybciej max bryka na adv. DirectX 9 (mówimy o max6)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne pytanie-lepiej abym zainwestowal w nowego kompa,czy moze kupic lepszy monitor,tablet itp?Co mi na lepsze wyjdzie?Moj config:

Athlon MP 1400MHz,512ramu,Maxtor40giga,SyncMaster753DFX,plytka VIA KT133,Gibabyte Radeon 9600 Pro 128DDR 128bit Samsung 3,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 2500 bartona 512 DDR i radka 9200 z 128 MB hehe i max 6 mi sunie po zainstalowaniu 7 miałem problemy z vievportami i to jest własnie katastrofa maxa czym nowsza wersja tym mniej zmieniaj a gorzej chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności