Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Czy w V-Ray'u mozliwe jest zapisanie raz przeliczonego dla danej sceny oswietlenia

tak by kolejne rendery w ramach tej sceny (po przestawieniu kamery) szly szybciej niz pierwszy ?

 

Chodzi mi o dzialanie na zasdzie solucji (jak w Lightscapie). Tzn. wszystko liczy sie raz i przy kolejnych klatkach (np. w animacji) nie ma potrzeby liczenia wszystkiego od nowa.

 

 

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

oczywiscie

 

to jets jedna z tych wazniejszych zalet v-raya

 

jest mozliwosc zapisu irradiance map do pliku i odczytanie z niego tej mapy bez potrzeby ponownego przeliczania

 

podczas animacji uzywa sie opcji "incremental add to current map" , dzieki tej opcji mozesz dodac do obliczonej juz mapy tylko te sample ktorych nie ma

 

http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_imap1.htm

 

dobry tutorial ... i wogle przejzyj ta strone (jezeli jeszcze nie przejzales)

Napisano

ale jest jedno ale. o ile radiosity znane z lightscape`a czy maxa obliczane jest dla sceny i zalezne wylacznie od geometrii w scenie o tyle irmap, photonmap i lightmap vraya zalezne jest od kamery.

Napisano
ale jest jedno ale. o ile radiosity znane z lightscape`a czy maxa obliczane jest dla sceny i zalezne wylacznie od geometrii w scenie o tyle irmap, photonmap i lightmap vraya zalezne jest od kamery.

 

 

 

Czyli po przestawieniu kamery chocby o 5cm od nowa Polska Ludowa ???

Napisano

prawie o ile nie uzyjesz ustawien podanych przez chalka w linku powyzej. uzaleznienie od kamery sprawia ze nie mozesz zmieniac proporcji wielkosci klatki renderingu a obliczenia sa przeprowadzane dla danej rozdzielczosci. np mozesz przeliczyc irmap i fotony dla 800x600 i wyrenderowac w rozdzialce 1600x1200 z pewna strata jakosci. czyli inaczej niz radiosity ktore jest niezalezne od rozdzialki i kamery.

Napisano
prawie o ile nie uzyjesz ustawien podanych przez chalka w linku powyzej. uzaleznienie od kamery sprawia ze nie mozesz zmieniac proporcji wielkosci klatki renderingu a obliczenia sa przeprowadzane dla danej rozdzielczosci. np mozesz przeliczyc irmap i fotony dla 800x600 i wyrenderowac w rozdzialce 1600x1200 z pewna strata jakosci. czyli inaczej niz radiosity ktore jest niezalezne od rozdzialki i kamery.

 

 

 

Ok, rozumiem.

 

Ale dla pewnosci jeszcze raz.

Robie animacje pomieszczenia (tylko ruchoma kamera) i chodzi mi o to by przeliczyc swiatlo RAZ - czyli np. pierwsza klatka idzie 5 godzin - zapisuje ustawienia - i nastepne klatki ida np. 5 minut.

 

Da rade ???

 

 

Pozdrawiam

Napisano

az tak rozowo chyba nie bedzie :)

ja sie nie znam na renderingu animacji ale bedziesz musial ostro powalczyc z ustawieniami by poszczegolne klatki nie roznily sie zbytnio. za slabe wartosci ustawien powoduja flickering o ktorym juz setki razy pisano na http://www.chaoticdimension.com (chyba nawet dlatego zamkneli forum dla nielicencjonowanych userow ;)

Napisano

jesli jako secondary bounces uzywasz photon map to bedzie szybciej bo tylko raz przelicza sie fotony. irmap w primary bounces musi byc liczona dla kazdej klatki przez "incremental add".

 

czyli ogolnie nie jest to tak komfortowe rozwiazanie jak w radiosity gdzie masz nawet podglad realtime w viewporcie.

Napisano

z moich testow przy animacji (baardzo skromnych) wychodzi na to, ze incrimental add dziala b. dobrze ale tylko jesli kamera nie przesunie sie w scenie zbytnio - jesli np jakis obiekt obruci sie o ponad 90-180 stopni dookola kamery alebo na odwrot to sie pojawia mnostwo syfów no i migotanie brodow o ktorych mowil juz Sansserif zwlaszcza na jasnych plaszczyznach, na ktorych je lepiej widac...

Napisano

No dobra. Czaje o co chodzi.

 

W takim razie jezeli przelicze scene np. z dwoch przeciwleglych rogow tak by w sumie cala byla widoczna z kamery to potem moge juz leeeeciec na luzaku ;-)

O ile nie beda wychodzic te "smieci" o ktorych mowiliscie.

 

W kazdym razie dzieki za pomoc.

 

 

 

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności