Martin Day Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 Witam, Czy w V-Ray'u mozliwe jest zapisanie raz przeliczonego dla danej sceny oswietlenia tak by kolejne rendery w ramach tej sceny (po przestawieniu kamery) szly szybciej niz pierwszy ? Chodzi mi o dzialanie na zasdzie solucji (jak w Lightscapie). Tzn. wszystko liczy sie raz i przy kolejnych klatkach (np. w animacji) nie ma potrzeby liczenia wszystkiego od nowa. Pozdrawiam
Chalek Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 Czy chodzi Ci o to? http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_imap1.htm
Marcin Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 oczywiscie to jets jedna z tych wazniejszych zalet v-raya jest mozliwosc zapisu irradiance map do pliku i odczytanie z niego tej mapy bez potrzeby ponownego przeliczania podczas animacji uzywa sie opcji "incremental add to current map" , dzieki tej opcji mozesz dodac do obliczonej juz mapy tylko te sample ktorych nie ma http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_imap1.htm dobry tutorial ... i wogle przejzyj ta strone (jezeli jeszcze nie przejzales)
SansSerif Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 ale jest jedno ale. o ile radiosity znane z lightscape`a czy maxa obliczane jest dla sceny i zalezne wylacznie od geometrii w scenie o tyle irmap, photonmap i lightmap vraya zalezne jest od kamery.
Martin Day Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 ale jest jedno ale. o ile radiosity znane z lightscape`a czy maxa obliczane jest dla sceny i zalezne wylacznie od geometrii w scenie o tyle irmap, photonmap i lightmap vraya zalezne jest od kamery. Czyli po przestawieniu kamery chocby o 5cm od nowa Polska Ludowa ???
SansSerif Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 prawie o ile nie uzyjesz ustawien podanych przez chalka w linku powyzej. uzaleznienie od kamery sprawia ze nie mozesz zmieniac proporcji wielkosci klatki renderingu a obliczenia sa przeprowadzane dla danej rozdzielczosci. np mozesz przeliczyc irmap i fotony dla 800x600 i wyrenderowac w rozdzialce 1600x1200 z pewna strata jakosci. czyli inaczej niz radiosity ktore jest niezalezne od rozdzialki i kamery.
Martin Day Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 prawie o ile nie uzyjesz ustawien podanych przez chalka w linku powyzej. uzaleznienie od kamery sprawia ze nie mozesz zmieniac proporcji wielkosci klatki renderingu a obliczenia sa przeprowadzane dla danej rozdzielczosci. np mozesz przeliczyc irmap i fotony dla 800x600 i wyrenderowac w rozdzialce 1600x1200 z pewna strata jakosci. czyli inaczej niz radiosity ktore jest niezalezne od rozdzialki i kamery. Ok, rozumiem. Ale dla pewnosci jeszcze raz. Robie animacje pomieszczenia (tylko ruchoma kamera) i chodzi mi o to by przeliczyc swiatlo RAZ - czyli np. pierwsza klatka idzie 5 godzin - zapisuje ustawienia - i nastepne klatki ida np. 5 minut. Da rade ??? Pozdrawiam
SansSerif Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 az tak rozowo chyba nie bedzie :) ja sie nie znam na renderingu animacji ale bedziesz musial ostro powalczyc z ustawieniami by poszczegolne klatki nie roznily sie zbytnio. za slabe wartosci ustawien powoduja flickering o ktorym juz setki razy pisano na http://www.chaoticdimension.com (chyba nawet dlatego zamkneli forum dla nielicencjonowanych userow ;)
Bobby_digital Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 napewno photonmapa zalezna jest od kamery?? nie jestem przekonany sprawdzilem juz, nei jest
Martin Day Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 ups ofcourse photon map is view-independent :) Czyli sie da :> ???
SansSerif Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 jesli jako secondary bounces uzywasz photon map to bedzie szybciej bo tylko raz przelicza sie fotony. irmap w primary bounces musi byc liczona dla kazdej klatki przez "incremental add". czyli ogolnie nie jest to tak komfortowe rozwiazanie jak w radiosity gdzie masz nawet podglad realtime w viewporcie.
boba Napisano 4 Luty 2005 Napisano 4 Luty 2005 z moich testow przy animacji (baardzo skromnych) wychodzi na to, ze incrimental add dziala b. dobrze ale tylko jesli kamera nie przesunie sie w scenie zbytnio - jesli np jakis obiekt obruci sie o ponad 90-180 stopni dookola kamery alebo na odwrot to sie pojawia mnostwo syfów no i migotanie brodow o ktorych mowil juz Sansserif zwlaszcza na jasnych plaszczyznach, na ktorych je lepiej widac...
Martin Day Napisano 4 Luty 2005 Autor Napisano 4 Luty 2005 No dobra. Czaje o co chodzi. W takim razie jezeli przelicze scene np. z dwoch przeciwleglych rogow tak by w sumie cala byla widoczna z kamery to potem moge juz leeeeciec na luzaku ;-) O ile nie beda wychodzic te "smieci" o ktorych mowiliscie. W kazdym razie dzieki za pomoc. Pozdrawiam
Bobby_digital Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 no nie wiem czy z dwoch stron wystarczy :/ raczej nie.... czy to ma byc fly-thru ? jesli tak to wystarczy ze przeliczysz dla co 10 czy 20 klatki. i powinno byc super ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się