Napisano 4 Luty 200520 l Witam, Czy w V-Ray'u mozliwe jest zapisanie raz przeliczonego dla danej sceny oswietlenia tak by kolejne rendery w ramach tej sceny (po przestawieniu kamery) szly szybciej niz pierwszy ? Chodzi mi o dzialanie na zasdzie solucji (jak w Lightscapie). Tzn. wszystko liczy sie raz i przy kolejnych klatkach (np. w animacji) nie ma potrzeby liczenia wszystkiego od nowa. Pozdrawiam
Napisano 4 Luty 200520 l Czy chodzi Ci o to? http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_imap1.htm
Napisano 4 Luty 200520 l oczywiscie to jets jedna z tych wazniejszych zalet v-raya jest mozliwosc zapisu irradiance map do pliku i odczytanie z niego tej mapy bez potrzeby ponownego przeliczania podczas animacji uzywa sie opcji "incremental add to current map" , dzieki tej opcji mozesz dodac do obliczonej juz mapy tylko te sample ktorych nie ma http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/tutorials_imap1.htm dobry tutorial ... i wogle przejzyj ta strone (jezeli jeszcze nie przejzales)
Napisano 4 Luty 200520 l ale jest jedno ale. o ile radiosity znane z lightscape`a czy maxa obliczane jest dla sceny i zalezne wylacznie od geometrii w scenie o tyle irmap, photonmap i lightmap vraya zalezne jest od kamery.
Napisano 4 Luty 200520 l Autor ale jest jedno ale. o ile radiosity znane z lightscape`a czy maxa obliczane jest dla sceny i zalezne wylacznie od geometrii w scenie o tyle irmap, photonmap i lightmap vraya zalezne jest od kamery. Czyli po przestawieniu kamery chocby o 5cm od nowa Polska Ludowa ???
Napisano 4 Luty 200520 l prawie o ile nie uzyjesz ustawien podanych przez chalka w linku powyzej. uzaleznienie od kamery sprawia ze nie mozesz zmieniac proporcji wielkosci klatki renderingu a obliczenia sa przeprowadzane dla danej rozdzielczosci. np mozesz przeliczyc irmap i fotony dla 800x600 i wyrenderowac w rozdzialce 1600x1200 z pewna strata jakosci. czyli inaczej niz radiosity ktore jest niezalezne od rozdzialki i kamery.
Napisano 4 Luty 200520 l Autor prawie o ile nie uzyjesz ustawien podanych przez chalka w linku powyzej. uzaleznienie od kamery sprawia ze nie mozesz zmieniac proporcji wielkosci klatki renderingu a obliczenia sa przeprowadzane dla danej rozdzielczosci. np mozesz przeliczyc irmap i fotony dla 800x600 i wyrenderowac w rozdzialce 1600x1200 z pewna strata jakosci. czyli inaczej niz radiosity ktore jest niezalezne od rozdzialki i kamery. Ok, rozumiem. Ale dla pewnosci jeszcze raz. Robie animacje pomieszczenia (tylko ruchoma kamera) i chodzi mi o to by przeliczyc swiatlo RAZ - czyli np. pierwsza klatka idzie 5 godzin - zapisuje ustawienia - i nastepne klatki ida np. 5 minut. Da rade ??? Pozdrawiam
Napisano 4 Luty 200520 l az tak rozowo chyba nie bedzie :) ja sie nie znam na renderingu animacji ale bedziesz musial ostro powalczyc z ustawieniami by poszczegolne klatki nie roznily sie zbytnio. za slabe wartosci ustawien powoduja flickering o ktorym juz setki razy pisano na http://www.chaoticdimension.com (chyba nawet dlatego zamkneli forum dla nielicencjonowanych userow ;)
Napisano 4 Luty 200520 l napewno photonmapa zalezna jest od kamery?? nie jestem przekonany sprawdzilem juz, nei jest
Napisano 4 Luty 200520 l jesli jako secondary bounces uzywasz photon map to bedzie szybciej bo tylko raz przelicza sie fotony. irmap w primary bounces musi byc liczona dla kazdej klatki przez "incremental add". czyli ogolnie nie jest to tak komfortowe rozwiazanie jak w radiosity gdzie masz nawet podglad realtime w viewporcie.
Napisano 4 Luty 200520 l z moich testow przy animacji (baardzo skromnych) wychodzi na to, ze incrimental add dziala b. dobrze ale tylko jesli kamera nie przesunie sie w scenie zbytnio - jesli np jakis obiekt obruci sie o ponad 90-180 stopni dookola kamery alebo na odwrot to sie pojawia mnostwo syfów no i migotanie brodow o ktorych mowil juz Sansserif zwlaszcza na jasnych plaszczyznach, na ktorych je lepiej widac...
Napisano 4 Luty 200520 l Autor No dobra. Czaje o co chodzi. W takim razie jezeli przelicze scene np. z dwoch przeciwleglych rogow tak by w sumie cala byla widoczna z kamery to potem moge juz leeeeciec na luzaku ;-) O ile nie beda wychodzic te "smieci" o ktorych mowiliscie. W kazdym razie dzieki za pomoc. Pozdrawiam
Napisano 5 Luty 200520 l no nie wiem czy z dwoch stron wystarczy :/ raczej nie.... czy to ma byc fly-thru ? jesli tak to wystarczy ze przeliczysz dla co 10 czy 20 klatki. i powinno byc super ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto