macsowhat Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 Witam. To moj pierwszy post tutaj. Od razu chcialbym zaznaczyc ze niedawno zaczalem powazna nauke Maxa. Pojawia mi sie cos bardzo dziwnego na plane'ie - czyli czarne Cos na jego granicy ... Nie mam pojecia jak to wywalic - jak zmieniam wartość irradance map na na przyklad -3 -1 to jest tego mniej - tak jakby to bylo dalej... ale nie znika. Używam maxa7 i vraya 1.45 , na maxie 6 jest to samo ... Ktos może wie co to, dlaczego i co z tym zrobic ?? W tej konkretnej scenie swiece tylko vrayowym skylightem , ale zmiana oswietlenia nic nie daje... pozdrawiam
Marcin Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 czy aby nie ma tam drugiego obiektu zachodzącego na siebie ? ... moze tez byc błąd GI ... sprawdz sampling ustawien ...
polka dot Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 podaj ustawienia calego indirecta i irradiance oraz AA
macsowhat Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 nic na siebie nie nachodzi - jedyny obiekt jaki jest to to jajo :) tak to dalem vrayplane na niego mape standart tylko biala i koniec. probowalem daz zwyklego plane ale dzieje sie to samo ... moje ustawienia : global switches - w lighting mam zaptaszkowane wszystko poza show gi only Image sampler - ADAPTIVE SUB. min -1 max 2 ;antialiasing filter Area 1.5 Indirect - mam tylko primary bounces 1.0 Irradance map - min -3 max-3 ; HSph. 50 ;Interp. 20 ; reszta nieruszana czyli standart. dalej też naraqzie nic nie ruszalem - dopiero zaczynam ustawiac scene i walcze z tym czyms.
Marcin Napisano 5 Luty 2005 Napisano 5 Luty 2005 bosz .. ;] no to wiemy w czym przyczyna ;] NIGDY ;] no moze nei nigdy ale staraj sie nie uzywac map standard w vrayu ;]
macsowhat Napisano 5 Luty 2005 Autor Napisano 5 Luty 2005 :) Z zasady staram sie nie uzywac standartowych map :) problem w tym ze po daniu mapy vraya dale sie do dzieje - ale jak sie przyjrzec w odbicie tego czegos w obudowie jaja to widac wycinki bialych kolek - czyli faktycznie to moze byc jakis problem z GI ( podobne jazdy widzialem jak przesadzalem we wnetrzach z ustawieniami swiatla i dawalem jakiegos wielkego multiplayera - tez pojawialy sie wielkie kropy jasne) najgorsze jes to ze musze sie szybko z tym uwinac bo to projekt konkursowy jest... teraz jest render z mapa vraya na tym planie ... ________________________________________________________________ problem sie rozwiacal - w irradiance map trzeba bylo odptaszkowac Limit search range i wszystko wrocilo do norny :) wrzucam teraz prace do WIP'a i biore sie dalej do roboty. dzieki za pomoc
Bacry Napisano 13 Luty 2005 Napisano 13 Luty 2005 Może mam jakiegoś innego Vraya ale u mnie nie ma w irradiance czegoś takiego jak limit search range?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się