Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam problem. Zrobilem model w autocadzie i przenioslem go do 3ds. Surface deviation dalem 0,1, pózniej wszystkim brylom nadalem modyfikator uvw map. Nastepnie zastosowalem daylight + radiosity. Na ścianach robia sie jakies dziwne akcje, najgorsza jest ta krecha na scianie naprzeciwko. Trochę pomaga refine, ale na kreche nie dziala. Moze ktos wie jak to wyeliminować? byłbym bardzo wdzięczny za jakąś radę. Z góry dzięki.attachment.php?attachmentid=9375&stc=1

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli nie pomoże ujednolicenie grupy wygładzania w tym miejscu - pozostaje wniknąć w siatkę - wygląda mi to na nakładające się dwa różne wierzchołki.

Trudno tak zgadywać przyczynę nie widząć siatki tego obiektu.

Rozwiązanie zwykle skutkujące - na czystej siatce obiektu (poziom Edit Mesh lub Poly) wywalić wszystkie ścianki tej "strefy" wnętrza i wstawić nowe za pomocą CREATE.

 

Pozdr

 

EDIT:

Jednak patrząc na płaszczyznę ściany z lewej widać nieprawidłowe wygładzanie siatki. Dla świętego spokoju zresetuj wszystkie grupy wygładzania, następnie po zaznaczeniu wszystkich powierzchni (poligonów) zaaplikuj AUTOSMOTH z wartościa = 10 bądź niższą - takie niskie wartości tylko w wypadku braku łuków / krzywizn w danej siatce.

Napisano

hmmm naprawde dziwne.

ogolnie nie czuje sie w maxie jkos bardzo swojsko wiec postanowilem poprawic bryle w autocadzie. zrobilem to i teraz jestem na 100% pewny, ze wszystko jest precyzyjnie.

dlaczego wiec nadal tem max robi takie rzeczy? (mam autocada 2005 i maxa 6) no nic, musze posiedziec w 3dstudio...

Napisano

czasami zdarza sie tak, że vetrexy w płaszczysnach na skutek jakiś kombinacji sie psują i np taka pozornie płaska ściana ma jakieś nieprzewidziane cienie czy blaski. jeśli obiekt jest płaski jak twoje ściany, a nie chce nam sie wnikać w siatkę ani modelować go od początku, to często skutkuje odcięcie za pomocą Boolean plasterka z takiej ściany po stronie na której tworzą sie owe cienie. zlikwidujemy w ten sposób wszelkie nakladające się vertexy, czy jakieś pogubione krawędzie.

pozdro.

Napisano

Witam zasada jest prosta i skutkuje prawie zawsze !! przekształcasz bryłe na mesh i w subedycji dla edge obracasz linie opcją TURN !! tylko musisz najpierw uwidocznić niewidoczne linie można to zrobić allbo skrótem w max 7 jest to chyba klawisz 7 albo przez dispaly floater w menu Tools -> Object level -> Edge Only. Z mojej długiej praktyki wynika że ogromna wiekszość takich przypadków związana jest właśnie z nakładaniem sie na siebie krawędzi Edge. Życzę powodzenia !!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności