Napisano 6 Luty 200520 l Witam Mam nowy problem z v-rayem 1.46.10 Polega on na tym ze przy oswietlaniu sceny przy zastosowaniu Photonów mam problemy ze swiatłami typu spot , photometric , (z reszta omini to norma) po ustawieniu wszystkiego na scenie by SALuto chcialem ja oswietlic swiatłami Photometric ... (screen ustawien nizej) dodalem jeden material dla calej sceny (vray material) i swiatło photometric z iesem erco dla testów ustawilem dla Primary i secondary bounce Photon map reszta ustawien jest zbedna bo nie ma wplywu na moj problem i oto efekty ... pierwsze dwa pokazują oswietlenie Directem i Vray lightem kolejne dwa to swiatlo spot i photometic i ustawienia nie wiem czy to wina wersji v-raya (1.46.10) ale nie da sie uzyskac photonow ze swiateł photometric ? to jak oswietlic wnetrze tymi rodzajami swiatel ? czy mozecie sprawdzic u was jak to dziala ? na innych wersjach v-raya zrobic testowego boxa ... i dodac swiatlo photometic (lub jesli ktos ma to zestaw swiatel Erco] ...
Napisano 6 Luty 200520 l 1. nigdy nie uzywaj align center bo jest wnerwiace :P 2. nigdy nie uzywaj dla primary bounce niczego innego niz irmap 3. jesli dopiero testujesz ustawienia to zawsze wylaczaj "don`t delete" 4. swiatla i gi podkreca sie pod odpowiednia symulacje pory dnia. inne sa ustaienia w dzien inne w nocy. w dzien glowne gi daje ci skylight i/lub vrylight w oknach i/lub sunlight i to tym swiatlom dajesz duzo wieksze wartosci multiplier i costamcostam w vrylightparam okreslajace emisje fotonow (nie moge teraz powiedziec dokladnie bo od tygodnia leci render ktorego nie przerwe :). w nocy sztucznym swiatlom dajesz wieksze multiplier i wieksza emisje fotonow (w dzien sztuczne lampy moga miec 150 a w nocy np 1500). w zaleznosci od pory dnia manipulujesz tez wartosciami dark multiplier.
Napisano 6 Luty 200520 l Autor wlasnie zrobilem maly test ... jeszce sie renderuje ale efekt jest tragiczny ;] na tych samych ustawieniach c owczesniej ... dla erco dalem chyba 1000% tyle samo w opcjach vray light settings ... diffuse multiplier 1000 i 1500 subdv ... ;] i nic ;] widze rozjasnioną podłogę na bialo i ciemno wszedzie ... oczywiscie w primary bounce jest irradiance map ... ja juz nie wiem o co z tym biega ... zawsze bralem do obu (primary i secondary bounces) photon map zeby sprawdzic jak zachowują sie promienie fotonów i gdzie sie rozchodzą ... z innymi typami swiatel oprocz photometric , spot i omini jest ok ... to co napisales jest dla mnie logiczne i jak najbardziej oczywiste ... moze napisze na forum chaosów ... no cyba ze masz jeszce inna teorie ;] ---Edit--- a oto efekt ostatniego renderu z dopalonym swiatlem na maxa
Napisano 6 Luty 200520 l nie napiszesz na chaosie bo zamkneli dla nonlicenced users :] nie zauwazylem wczesniej ale zawsze wlaczaj w fotonach convert to irmap. vraylightprop. manipuluj tylko wartosciami diffuse subdiv. no i najwazniejszy jest primary bounce bo fotony w secondary b nic nie zdzialaja jesli pierwszy lezy. czyli ogolnie masz problemy z ustawieniami gi a nie z rodzajem lampek :D
Napisano 6 Luty 200520 l Autor ale to dziwne bo przy Direct light z MP 1,0 wszystko rozjaśnia elegancko ... natomiast juz Spot zachowuje sie tak jak by nie emitowal fotonów a jedynie samo diffuse primary bounces mam na irradiance z MP 1 secondary to photon map z MP 0,85 teraz wlaczylem convert to irmap i tez nic nie daje ... moze to wina wersji ;]
Napisano 6 Luty 200520 l fakt 1.4x.xx trzeba uczyc sie od nowa ale nie na takim etapie. chyba ze cos pomieszali z unitami w subdiv swiatel ale teraz tego nie sprawdze. moze znowu cos nie tak w twojej scenie z proporcjami? unity itp :] jesli scene masz w milimetrach to zwieksz search distance.
Napisano 7 Luty 200520 l Autor fak ... nerwicy sie nabawilem tylko ... 1.4x.xx sux ;] back to reality ... czyli wale to i przesiadam sie na poczciwą nie-alphe ps. oczywiscie bawie sie juz w to od rana ... bez skutku .. jutro porobie testy ze starszym v-rayem ... teraz juz nie mam sily ...
Napisano 7 Luty 200520 l a moze znow uzyles jakiejs lampy erco ktora ma schowane zrodlo swiatla za geometria?
Napisano 7 Luty 200520 l Autor nie ;] bo usunalem oprawke na ten jak ze mozliwy wypadek ;] poza tym robilem te same testy od rana i przeszlo mi juz tyle downlights CL spotlights i wall washers ze caly katalog przelecialem chyba ;] zobaczymy jesli jutro do 3 nic nie wymysle to przesiadam sie na 1.09
Napisano 7 Luty 200520 l zapodaj file/archive i na serwer albo jak sie zmiesci to do forumowego zalacznika. oczywiscie z iesem.
Napisano 7 Luty 200520 l Autor [link deleted] jest tam scena w 3ds + .ies / 3ds nie zachowuje swiatel wiec jest tam sam model ... a ies oddzielnie chyba ze masz maxa 7 ;]
Napisano 7 Luty 200520 l na 1.09.xx jest git i idzie jak burza :) tylko ta lapka jest kiepskawa bo na ponizszym renderku ma ustawione 500 subdiv i wieksze wartosci nic nie poprawiaja, 200% multipier i dark multiplier na 10. skala, sprawdz skale, sprawdzaj zawsze skale... ;) a i tamten model jest powalony bo wykladalo mi maxa za kazdym razem jak chcialem zmienic materialy.
Napisano 8 Luty 200520 l Autor dobra ;] juz sie uporalem z problemem oczywiscie chodzi o parametr diffuse multiplier w preferencjach swiatel v-raya ... ustawilem go na 170 ... a subdv na 1000 i ponizej zamieszczam efekt ... balansowanie na granicy 150/200 rozwiazuje ten problem .... cos pisali na chaosie o tym inverse square ... ;] takze dzieki Sherifie za wszelkie info i rozwiazanie problemu , Piwo na DTM postawie jak bede ;]
Napisano 8 Luty 200520 l tylko pamietaj ze suma diffuse subdiv swiatel w scenie powyzej 5000 wywroci maxa bo skonczy sie ram. fotony vraya sa bardzo pamieciozerne. im wiecej swiatel w scenie tym mniejsze wartosci diffuse subdiv. a i pamietaj o tym ze vray jest bardzo wrazliwy na swoje wlasne wersje. jesli jedziesz na wersji 1.4x.xx to sceny stworzone w innej chocby rozniacej sie tylko koncowym numerkiem i nawet z pozmienianymi ustawieniami renderera beda miec bledy. dla kazdej wersji trzeba scene budowac od zera.
Napisano 8 Luty 200520 l Autor zwyczaj rozdzielalem subdv w zaleznosci od ilosci swiatel w scenie ... ale o tym limicie nie wiedzialem wiec dzieki jeszcze za to info ... a o tej kompatybilnosci to zawsze tak robilem ;] jak to bylo w nizszych wersach ze w standardach subdv dla gloosa bylo 50 a teraz 8 ;] wiec i tak to juz intuicyjnie sie ustawia ... i nie ma problemu przy ponownym setupie sceny ... ;] ok takze dzieki jeszcze raz , a ja wracam do roboty ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto