Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

 

Mam nowy problem z v-rayem 1.46.10

Polega on na tym ze przy oswietlaniu sceny przy zastosowaniu Photonów

mam problemy ze swiatłami typu spot , photometric , (z reszta omini to norma)

po ustawieniu wszystkiego na scenie by SALuto chcialem ja oswietlic

swiatłami Photometric ... (screen ustawien nizej) dodalem jeden

material dla calej sceny (vray material) i swiatło photometric z iesem erco

dla testów ustawilem dla Primary i secondary bounce Photon map

reszta ustawien jest zbedna bo nie ma wplywu na moj problem

 

i oto efekty ...

 

pierwsze dwa pokazują oswietlenie Directem i Vray lightem

kolejne dwa to swiatlo spot i photometic

 

direct%20light.jpgVray%20Light.jpg

Target%20Spot.jpgIES%20Erco%20light.jpg

 

i ustawienia

settings.JPG

 

 

nie wiem czy to wina wersji v-raya (1.46.10) ale nie da sie uzyskac photonow ze swiateł photometric ? to jak oswietlic wnetrze tymi rodzajami swiatel ?

 

czy mozecie sprawdzic u was jak to dziala ? na innych wersjach v-raya

 

zrobic testowego boxa ... i dodac swiatlo photometic

(lub jesli ktos ma to zestaw swiatel Erco]

 

 

...

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. nigdy nie uzywaj align center bo jest wnerwiace :P

2. nigdy nie uzywaj dla primary bounce niczego innego niz irmap

3. jesli dopiero testujesz ustawienia to zawsze wylaczaj "don`t delete"

4. swiatla i gi podkreca sie pod odpowiednia symulacje pory dnia. inne sa ustaienia w dzien inne w nocy. w dzien glowne gi daje ci skylight i/lub vrylight w oknach i/lub sunlight i to tym swiatlom dajesz duzo wieksze wartosci multiplier i costamcostam w vrylightparam okreslajace emisje fotonow (nie moge teraz powiedziec dokladnie bo od tygodnia leci render ktorego nie przerwe :). w nocy sztucznym swiatlom dajesz wieksze multiplier i wieksza emisje fotonow (w dzien sztuczne lampy moga miec 150 a w nocy np 1500). w zaleznosci od pory dnia manipulujesz tez wartosciami dark multiplier.

Napisano
  • Autor

wlasnie zrobilem maly test ... jeszce sie renderuje ale efekt jest tragiczny ;]

 

na tych samych ustawieniach c owczesniej ...

 

dla erco dalem chyba 1000% tyle samo w opcjach vray light settings ... diffuse multiplier 1000 i 1500 subdv ... ;] i nic ;] widze rozjasnioną podłogę na bialo i ciemno wszedzie ...

 

oczywiscie w primary bounce jest irradiance map ...

 

ja juz nie wiem o co z tym biega ...

 

zawsze bralem do obu (primary i secondary bounces) photon map zeby sprawdzic jak zachowują sie promienie fotonów i gdzie sie rozchodzą ... z innymi typami swiatel oprocz photometric , spot i omini jest ok ...

 

to co napisales jest dla mnie logiczne i jak najbardziej oczywiste ...

 

moze napisze na forum chaosów ... no cyba ze masz jeszce inna teorie ;]

 

 

---Edit---

 

a oto efekt ostatniego renderu z dopalonym swiatlem na maxa

 

overbright.jpg

Napisano

nie napiszesz na chaosie bo zamkneli dla nonlicenced users :]

 

nie zauwazylem wczesniej ale zawsze wlaczaj w fotonach convert to irmap.

vraylightprop. manipuluj tylko wartosciami diffuse subdiv. no i najwazniejszy jest primary bounce bo fotony w secondary b nic nie zdzialaja jesli pierwszy lezy.

 

czyli ogolnie masz problemy z ustawieniami gi a nie z rodzajem lampek :D

Napisano
  • Autor

ale to dziwne bo przy Direct light z MP 1,0 wszystko rozjaśnia elegancko ... natomiast juz Spot zachowuje sie tak jak by nie emitowal fotonów a jedynie samo diffuse

 

primary bounces mam na irradiance z MP 1 secondary to photon map z MP 0,85

 

teraz wlaczylem convert to irmap i tez nic nie daje ...

 

moze to wina wersji ;]

Napisano

fakt 1.4x.xx trzeba uczyc sie od nowa ale nie na takim etapie. chyba ze cos pomieszali z unitami w subdiv swiatel ale teraz tego nie sprawdze.

moze znowu cos nie tak w twojej scenie z proporcjami? unity itp :]

jesli scene masz w milimetrach to zwieksz search distance.

Napisano
  • Autor

fak ... nerwicy sie nabawilem tylko ... 1.4x.xx sux ;] back to reality ... czyli wale to i przesiadam sie na poczciwą nie-alphe

 

ps. oczywiscie bawie sie juz w to od rana ... bez skutku .. jutro porobie testy ze starszym v-rayem ... teraz juz nie mam sily ...

Napisano
  • Autor

nie ;] bo usunalem oprawke na ten jak ze mozliwy wypadek ;]

 

poza tym robilem te same testy od rana i przeszlo mi juz tyle downlights CL spotlights i wall washers ze caly katalog przelecialem chyba ;]

 

zobaczymy jesli jutro do 3 nic nie wymysle to przesiadam sie na 1.09

Napisano
  • Autor

[link deleted]

 

jest tam scena w 3ds + .ies / 3ds nie zachowuje swiatel wiec jest tam sam model ... a ies oddzielnie

 

chyba ze masz maxa 7 ;]

Napisano

na 1.09.xx jest git i idzie jak burza :)

tylko ta lapka jest kiepskawa bo na ponizszym renderku ma ustawione 500 subdiv i wieksze wartosci nic nie poprawiaja, 200% multipier i dark multiplier na 10. skala, sprawdz skale, sprawdzaj zawsze skale... ;)

 

a i tamten model jest powalony bo wykladalo mi maxa za kazdym razem jak chcialem zmienic materialy.

Napisano
  • Autor

dobra ;] juz sie uporalem z problemem

 

oczywiscie chodzi o parametr diffuse multiplier w preferencjach swiatel v-raya ...

 

ustawilem go na 170 ... a subdv na 1000 i ponizej zamieszczam efekt ...

 

balansowanie na granicy 150/200 rozwiazuje ten problem .... cos pisali na chaosie o tym inverse square ... ;]

 

takze dzieki Sherifie za wszelkie info i rozwiazanie problemu , Piwo na DTM postawie jak bede ;]

 

complitted.jpg

settings2.JPG

Napisano

tylko pamietaj ze suma diffuse subdiv swiatel w scenie powyzej 5000 wywroci maxa bo skonczy sie ram. fotony vraya sa bardzo pamieciozerne.

im wiecej swiatel w scenie tym mniejsze wartosci diffuse subdiv.

 

a i pamietaj o tym ze vray jest bardzo wrazliwy na swoje wlasne wersje. jesli jedziesz na wersji 1.4x.xx to sceny stworzone w innej chocby rozniacej sie tylko koncowym numerkiem i nawet z pozmienianymi ustawieniami renderera beda miec bledy. dla kazdej wersji trzeba scene budowac od zera.

Napisano
  • Autor

zwyczaj rozdzielalem subdv w zaleznosci od ilosci swiatel w scenie ... ale o tym limicie nie wiedzialem wiec dzieki jeszcze za to info ...

 

a o tej kompatybilnosci to zawsze tak robilem ;] jak to bylo w nizszych wersach ze w standardach subdv dla gloosa bylo 50 a teraz 8 ;] wiec i tak to juz intuicyjnie sie ustawia ... i nie ma problemu przy ponownym setupie sceny ... ;]

 

ok takze dzieki jeszcze raz , a ja wracam do roboty ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności