Marcin Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 Witam Mam nowy problem z v-rayem 1.46.10 Polega on na tym ze przy oswietlaniu sceny przy zastosowaniu Photonów mam problemy ze swiatłami typu spot , photometric , (z reszta omini to norma) po ustawieniu wszystkiego na scenie by SALuto chcialem ja oswietlic swiatłami Photometric ... (screen ustawien nizej) dodalem jeden material dla calej sceny (vray material) i swiatło photometric z iesem erco dla testów ustawilem dla Primary i secondary bounce Photon map reszta ustawien jest zbedna bo nie ma wplywu na moj problem i oto efekty ... pierwsze dwa pokazują oswietlenie Directem i Vray lightem kolejne dwa to swiatlo spot i photometic i ustawienia nie wiem czy to wina wersji v-raya (1.46.10) ale nie da sie uzyskac photonow ze swiateł photometric ? to jak oswietlic wnetrze tymi rodzajami swiatel ? czy mozecie sprawdzic u was jak to dziala ? na innych wersjach v-raya zrobic testowego boxa ... i dodac swiatlo photometic (lub jesli ktos ma to zestaw swiatel Erco] ...
SansSerif Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 1. nigdy nie uzywaj align center bo jest wnerwiace :P 2. nigdy nie uzywaj dla primary bounce niczego innego niz irmap 3. jesli dopiero testujesz ustawienia to zawsze wylaczaj "don`t delete" 4. swiatla i gi podkreca sie pod odpowiednia symulacje pory dnia. inne sa ustaienia w dzien inne w nocy. w dzien glowne gi daje ci skylight i/lub vrylight w oknach i/lub sunlight i to tym swiatlom dajesz duzo wieksze wartosci multiplier i costamcostam w vrylightparam okreslajace emisje fotonow (nie moge teraz powiedziec dokladnie bo od tygodnia leci render ktorego nie przerwe :). w nocy sztucznym swiatlom dajesz wieksze multiplier i wieksza emisje fotonow (w dzien sztuczne lampy moga miec 150 a w nocy np 1500). w zaleznosci od pory dnia manipulujesz tez wartosciami dark multiplier.
Marcin Napisano 6 Luty 2005 Autor Napisano 6 Luty 2005 wlasnie zrobilem maly test ... jeszce sie renderuje ale efekt jest tragiczny ;] na tych samych ustawieniach c owczesniej ... dla erco dalem chyba 1000% tyle samo w opcjach vray light settings ... diffuse multiplier 1000 i 1500 subdv ... ;] i nic ;] widze rozjasnioną podłogę na bialo i ciemno wszedzie ... oczywiscie w primary bounce jest irradiance map ... ja juz nie wiem o co z tym biega ... zawsze bralem do obu (primary i secondary bounces) photon map zeby sprawdzic jak zachowują sie promienie fotonów i gdzie sie rozchodzą ... z innymi typami swiatel oprocz photometric , spot i omini jest ok ... to co napisales jest dla mnie logiczne i jak najbardziej oczywiste ... moze napisze na forum chaosów ... no cyba ze masz jeszce inna teorie ;] ---Edit--- a oto efekt ostatniego renderu z dopalonym swiatlem na maxa
SansSerif Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 nie napiszesz na chaosie bo zamkneli dla nonlicenced users :] nie zauwazylem wczesniej ale zawsze wlaczaj w fotonach convert to irmap. vraylightprop. manipuluj tylko wartosciami diffuse subdiv. no i najwazniejszy jest primary bounce bo fotony w secondary b nic nie zdzialaja jesli pierwszy lezy. czyli ogolnie masz problemy z ustawieniami gi a nie z rodzajem lampek :D
Marcin Napisano 6 Luty 2005 Autor Napisano 6 Luty 2005 ale to dziwne bo przy Direct light z MP 1,0 wszystko rozjaśnia elegancko ... natomiast juz Spot zachowuje sie tak jak by nie emitowal fotonów a jedynie samo diffuse primary bounces mam na irradiance z MP 1 secondary to photon map z MP 0,85 teraz wlaczylem convert to irmap i tez nic nie daje ... moze to wina wersji ;]
SansSerif Napisano 6 Luty 2005 Napisano 6 Luty 2005 fakt 1.4x.xx trzeba uczyc sie od nowa ale nie na takim etapie. chyba ze cos pomieszali z unitami w subdiv swiatel ale teraz tego nie sprawdze. moze znowu cos nie tak w twojej scenie z proporcjami? unity itp :] jesli scene masz w milimetrach to zwieksz search distance.
Marcin Napisano 7 Luty 2005 Autor Napisano 7 Luty 2005 fak ... nerwicy sie nabawilem tylko ... 1.4x.xx sux ;] back to reality ... czyli wale to i przesiadam sie na poczciwą nie-alphe ps. oczywiscie bawie sie juz w to od rana ... bez skutku .. jutro porobie testy ze starszym v-rayem ... teraz juz nie mam sily ...
SansSerif Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 a moze znow uzyles jakiejs lampy erco ktora ma schowane zrodlo swiatla za geometria?
Marcin Napisano 7 Luty 2005 Autor Napisano 7 Luty 2005 nie ;] bo usunalem oprawke na ten jak ze mozliwy wypadek ;] poza tym robilem te same testy od rana i przeszlo mi juz tyle downlights CL spotlights i wall washers ze caly katalog przelecialem chyba ;] zobaczymy jesli jutro do 3 nic nie wymysle to przesiadam sie na 1.09
SansSerif Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 zapodaj file/archive i na serwer albo jak sie zmiesci to do forumowego zalacznika. oczywiscie z iesem.
Marcin Napisano 7 Luty 2005 Autor Napisano 7 Luty 2005 [link deleted] jest tam scena w 3ds + .ies / 3ds nie zachowuje swiatel wiec jest tam sam model ... a ies oddzielnie chyba ze masz maxa 7 ;]
SansSerif Napisano 7 Luty 2005 Napisano 7 Luty 2005 na 1.09.xx jest git i idzie jak burza :) tylko ta lapka jest kiepskawa bo na ponizszym renderku ma ustawione 500 subdiv i wieksze wartosci nic nie poprawiaja, 200% multipier i dark multiplier na 10. skala, sprawdz skale, sprawdzaj zawsze skale... ;) a i tamten model jest powalony bo wykladalo mi maxa za kazdym razem jak chcialem zmienic materialy.
Marcin Napisano 8 Luty 2005 Autor Napisano 8 Luty 2005 dobra ;] juz sie uporalem z problemem oczywiscie chodzi o parametr diffuse multiplier w preferencjach swiatel v-raya ... ustawilem go na 170 ... a subdv na 1000 i ponizej zamieszczam efekt ... balansowanie na granicy 150/200 rozwiazuje ten problem .... cos pisali na chaosie o tym inverse square ... ;] takze dzieki Sherifie za wszelkie info i rozwiazanie problemu , Piwo na DTM postawie jak bede ;]
SansSerif Napisano 8 Luty 2005 Napisano 8 Luty 2005 tylko pamietaj ze suma diffuse subdiv swiatel w scenie powyzej 5000 wywroci maxa bo skonczy sie ram. fotony vraya sa bardzo pamieciozerne. im wiecej swiatel w scenie tym mniejsze wartosci diffuse subdiv. a i pamietaj o tym ze vray jest bardzo wrazliwy na swoje wlasne wersje. jesli jedziesz na wersji 1.4x.xx to sceny stworzone w innej chocby rozniacej sie tylko koncowym numerkiem i nawet z pozmienianymi ustawieniami renderera beda miec bledy. dla kazdej wersji trzeba scene budowac od zera.
Marcin Napisano 8 Luty 2005 Autor Napisano 8 Luty 2005 zwyczaj rozdzielalem subdv w zaleznosci od ilosci swiatel w scenie ... ale o tym limicie nie wiedzialem wiec dzieki jeszcze za to info ... a o tej kompatybilnosci to zawsze tak robilem ;] jak to bylo w nizszych wersach ze w standardach subdv dla gloosa bylo 50 a teraz 8 ;] wiec i tak to juz intuicyjnie sie ustawia ... i nie ma problemu przy ponownym setupie sceny ... ;] ok takze dzieki jeszcze raz , a ja wracam do roboty ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się