Skocz do zawartości

Photon map + Photometric lights / Rozwiązany


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Mam nowy problem z v-rayem 1.46.10

Polega on na tym ze przy oswietlaniu sceny przy zastosowaniu Photonów

mam problemy ze swiatłami typu spot , photometric , (z reszta omini to norma)

po ustawieniu wszystkiego na scenie by SALuto chcialem ja oswietlic

swiatłami Photometric ... (screen ustawien nizej) dodalem jeden

material dla calej sceny (vray material) i swiatło photometric z iesem erco

dla testów ustawilem dla Primary i secondary bounce Photon map

reszta ustawien jest zbedna bo nie ma wplywu na moj problem

 

i oto efekty ...

 

pierwsze dwa pokazują oswietlenie Directem i Vray lightem

kolejne dwa to swiatlo spot i photometic

 

direct%20light.jpgVray%20Light.jpg

Target%20Spot.jpgIES%20Erco%20light.jpg

 

i ustawienia

settings.JPG

 

 

nie wiem czy to wina wersji v-raya (1.46.10) ale nie da sie uzyskac photonow ze swiateł photometric ? to jak oswietlic wnetrze tymi rodzajami swiatel ?

 

czy mozecie sprawdzic u was jak to dziala ? na innych wersjach v-raya

 

zrobic testowego boxa ... i dodac swiatlo photometic

(lub jesli ktos ma to zestaw swiatel Erco]

 

 

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

1. nigdy nie uzywaj align center bo jest wnerwiace :P

2. nigdy nie uzywaj dla primary bounce niczego innego niz irmap

3. jesli dopiero testujesz ustawienia to zawsze wylaczaj "don`t delete"

4. swiatla i gi podkreca sie pod odpowiednia symulacje pory dnia. inne sa ustaienia w dzien inne w nocy. w dzien glowne gi daje ci skylight i/lub vrylight w oknach i/lub sunlight i to tym swiatlom dajesz duzo wieksze wartosci multiplier i costamcostam w vrylightparam okreslajace emisje fotonow (nie moge teraz powiedziec dokladnie bo od tygodnia leci render ktorego nie przerwe :). w nocy sztucznym swiatlom dajesz wieksze multiplier i wieksza emisje fotonow (w dzien sztuczne lampy moga miec 150 a w nocy np 1500). w zaleznosci od pory dnia manipulujesz tez wartosciami dark multiplier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie zrobilem maly test ... jeszce sie renderuje ale efekt jest tragiczny ;]

 

na tych samych ustawieniach c owczesniej ...

 

dla erco dalem chyba 1000% tyle samo w opcjach vray light settings ... diffuse multiplier 1000 i 1500 subdv ... ;] i nic ;] widze rozjasnioną podłogę na bialo i ciemno wszedzie ...

 

oczywiscie w primary bounce jest irradiance map ...

 

ja juz nie wiem o co z tym biega ...

 

zawsze bralem do obu (primary i secondary bounces) photon map zeby sprawdzic jak zachowują sie promienie fotonów i gdzie sie rozchodzą ... z innymi typami swiatel oprocz photometric , spot i omini jest ok ...

 

to co napisales jest dla mnie logiczne i jak najbardziej oczywiste ...

 

moze napisze na forum chaosów ... no cyba ze masz jeszce inna teorie ;]

 

 

---Edit---

 

a oto efekt ostatniego renderu z dopalonym swiatlem na maxa

 

overbright.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napiszesz na chaosie bo zamkneli dla nonlicenced users :]

 

nie zauwazylem wczesniej ale zawsze wlaczaj w fotonach convert to irmap.

vraylightprop. manipuluj tylko wartosciami diffuse subdiv. no i najwazniejszy jest primary bounce bo fotony w secondary b nic nie zdzialaja jesli pierwszy lezy.

 

czyli ogolnie masz problemy z ustawieniami gi a nie z rodzajem lampek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to dziwne bo przy Direct light z MP 1,0 wszystko rozjaśnia elegancko ... natomiast juz Spot zachowuje sie tak jak by nie emitowal fotonów a jedynie samo diffuse

 

primary bounces mam na irradiance z MP 1 secondary to photon map z MP 0,85

 

teraz wlaczylem convert to irmap i tez nic nie daje ...

 

moze to wina wersji ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt 1.4x.xx trzeba uczyc sie od nowa ale nie na takim etapie. chyba ze cos pomieszali z unitami w subdiv swiatel ale teraz tego nie sprawdze.

moze znowu cos nie tak w twojej scenie z proporcjami? unity itp :]

jesli scene masz w milimetrach to zwieksz search distance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fak ... nerwicy sie nabawilem tylko ... 1.4x.xx sux ;] back to reality ... czyli wale to i przesiadam sie na poczciwą nie-alphe

 

ps. oczywiscie bawie sie juz w to od rana ... bez skutku .. jutro porobie testy ze starszym v-rayem ... teraz juz nie mam sily ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ;] bo usunalem oprawke na ten jak ze mozliwy wypadek ;]

 

poza tym robilem te same testy od rana i przeszlo mi juz tyle downlights CL spotlights i wall washers ze caly katalog przelecialem chyba ;]

 

zobaczymy jesli jutro do 3 nic nie wymysle to przesiadam sie na 1.09

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 1.09.xx jest git i idzie jak burza :)

tylko ta lapka jest kiepskawa bo na ponizszym renderku ma ustawione 500 subdiv i wieksze wartosci nic nie poprawiaja, 200% multipier i dark multiplier na 10. skala, sprawdz skale, sprawdzaj zawsze skale... ;)

 

a i tamten model jest powalony bo wykladalo mi maxa za kazdym razem jak chcialem zmienic materialy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra ;] juz sie uporalem z problemem

 

oczywiscie chodzi o parametr diffuse multiplier w preferencjach swiatel v-raya ...

 

ustawilem go na 170 ... a subdv na 1000 i ponizej zamieszczam efekt ...

 

balansowanie na granicy 150/200 rozwiazuje ten problem .... cos pisali na chaosie o tym inverse square ... ;]

 

takze dzieki Sherifie za wszelkie info i rozwiazanie problemu , Piwo na DTM postawie jak bede ;]

 

complitted.jpg

settings2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko pamietaj ze suma diffuse subdiv swiatel w scenie powyzej 5000 wywroci maxa bo skonczy sie ram. fotony vraya sa bardzo pamieciozerne.

im wiecej swiatel w scenie tym mniejsze wartosci diffuse subdiv.

 

a i pamietaj o tym ze vray jest bardzo wrazliwy na swoje wlasne wersje. jesli jedziesz na wersji 1.4x.xx to sceny stworzone w innej chocby rozniacej sie tylko koncowym numerkiem i nawet z pozmienianymi ustawieniami renderera beda miec bledy. dla kazdej wersji trzeba scene budowac od zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwyczaj rozdzielalem subdv w zaleznosci od ilosci swiatel w scenie ... ale o tym limicie nie wiedzialem wiec dzieki jeszcze za to info ...

 

a o tej kompatybilnosci to zawsze tak robilem ;] jak to bylo w nizszych wersach ze w standardach subdv dla gloosa bylo 50 a teraz 8 ;] wiec i tak to juz intuicyjnie sie ustawia ... i nie ma problemu przy ponownym setupie sceny ... ;]

 

ok takze dzieki jeszcze raz , a ja wracam do roboty ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności