Skocz do zawartości

Maxwell - materiały


Edi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie wiem czy to dobre miejsce by zadać to pytanie ,ale... :

-jest w maxwellu materiał tranclurentny ,

widziałem rendery z roślinami ale wyglądały plastikowo , może przez brak

tranclurency..?

- czy szkło można zrenderować bez cienia , bo taka zwykła szyba w oknie

nie przepuszcza swiatła bez uuchomienia caustyki ,

a trudno sobie wyobrazić okno bez szyb , widziałem w maxwellu

pare renderów

okien bez szyb , no ale to chyba nie sposób?

a przepuszczania caustyki przez szyby to nie sposób bo ziarno jest tak spore że

trzeba by to z rok renderować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amok - w tej wersji co masz jest juz wprowadzony clip map w materiale dielectric ...

 

w tym slocie dajesz mape opacity ... tylko jest jedno ale :

 

mianowicie ... jezeli pracujesz sobie z physical light + sunlight to ta clip-map bedzie rzucala cien calego planea lub boxa zalezy co tam masz ... nie wiem jak jest przy uzyciu emmitera ...

 

co do szyb ... tez nei wiem co z tym zrobic ;] ale renderowanie scen z materialami dielectric powoduje wieksza ziarnistosc ... jedynie co mozna zwiekszyc znacznie parametr Abbe w tym materiale ... do okolo 200-500 ...

 

to tyle z tego co jeszcze pamietam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emiter też żuca cień , jedyne wyjście żeby przepuścić światło to caustyka ,

najbardziej mnie martwy brak tranclurency

tak naprawde maxell jest bardzo szybki jeśli wezmie się pod uwagę co przelicza , a przelicza zawsze Dof , nie stety nie można tego wyłaczyć , co do szkła jest mistrzowskie , tylko światło powinno przez nie przechodzić ,

myśle że za rok będzie to świetny renderer ale na razie raczej pracować na nim się nie da , bo jak powiedzieć klientowi że w wize nie ma szyb ,

w tym momęcie można robić nim sceny outdor ,

materiały nie potrzebnie podzielone na grupy ,

wystarczyłby jeden materiał tak jak w Vray , jak jest dobrze napisany

to z paru parametrów uzyskać można wszystkie możliwe materiały,

jedyna żecz która mi śie podoba w materiałach to absorbowanie światła

w zasadzie wydawało mi się podejżane że nie ma dema tak jak by chopcy z Nextlimit

coś ukrywali , i potwierdziły się moje obawy

na dzień dzisiejszy powinny go rozdawać za darmo jak chaos pierwsze wersje Vray ,

 

jak bym napisał liste poprawek do tego renderera to by było z 50 pozycji....

ale światło ma mistrzowskie ,

podeśle jeszcze swoje testy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i ta wersja nie ma clip map , a pozostałe trzy mapy to kolor bump i reflectvty ostatnia wogule nic nie zmienia ,

 

podsyłam swoje testy

1.Bez szyb doszłem do 19 lewelu ok 6 godz na dual Xeon 3.0

2.19 lewel światło przechodzi przez szyby caustyka

3.Orginał z Vraya

4.Scena na razie niemożliwa do policzenia na Maxwellu , swiatło za szyby przechodzi przez

kolejne szklane elementy ..... ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no może clipmap jest w diffuse ok...

powiedz mi tylko jak zmusić diffuse do odbijania światła ?

zauważyłem też że maxwel ignoruje cropping i zawsze wstawia pełną mape ,

nie można wybrać wragmentu u ciebie też tak robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maxwell nawet nie reaguje na tilling w bitmapach ;] a przynajmniej w UVW map ...

 

ale to jeszcze beta wiec nie ma sie co dziwic ...

 

a co do reflection w maxwell diffuse to jeszcze lypa ... niby jest odpowiedni slot i wartosc ale nic nie dziala ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności