Azazello Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 Witam Jestem totalnym beginerem i mam problem:) np. front viev - tworze plane - następnie wchodze w editable poly - vertex i: Na brzegach plane tworzą się kropki. Moge je przesuwać w góre, w dół, na boki... po prostu jak chce, w każdej płaszczyźnie. Ale czasami (tzn. po 5 min obcowania z maxem) moge ową kropke przesuwać tylko wzdłóż jednej osi. A to mi nic nie daje. Nie moge swobodnie stworzyć sobie jakiegoś kształtu. I to doprowadza mnie do szału. Musze zresetować maxa... a po 5 min znowu to samo. Zatem prosze o pomoc. Posiadam maxa6. Przepraszam za lamerski opis problemu, jednak jestem totalnym nowicjuszem w maxie i nie umiem nawet fachowo opisać trudności:/ Z góry dzięki za ewentualną pomoc
kozioo Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 poszukaj czegoś o "axis coinstraints", albo używaj strzałek manipulatora "move" ;)
Azazello Napisano 20 Luty 2005 Autor Napisano 20 Luty 2005 Urzywam "strzałek manipulatora move". I mimo to nie moge poruszać punkcików vertex w dowolną strone. Tak jakby coś mi narzucało z góry: teraz mozesz zrobić ruch tylko np. w pionie... Resetuje maxa... load... chwila zabawy i znowu to samo:/ Najlepsze jest to, że nie wciskam wszystkiego jak leci, bym cos przez przypadek włączył. Urzywam jak juz wspomniałem vertex'a i edges( w tej ostatniej opcji tylko cut i rem).
young_c++man Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 sądzę, iż twój problem wygląda następująco - gdy zaczynasz przesuwac punkt klikasz na tym jakby układzie wspolrzednych w oknie widokowym na jedną ze strzalek, co powoduje, ze punkt mozesz przesuwac tylko w jednym kierunku; jesli chcesz przesuwac punkt w jednej plaszczyznie, to nalezy tak napierzyc kursorem, aby na tym ukladzie podswietlil ci sie prostokąt - wtedy mozesz przemieszczac w dwoch plaszczyznach; sproboje ci cis znalezc albo zrobic prostego samouczka :) tylko maila daj
Azazello Napisano 21 Luty 2005 Autor Napisano 21 Luty 2005 [email protected] Naprawde dzięki za pomoc:) Zaraz odpalam maxa i sprawdze czy Twoja porada mi pomoże. Faktycznie miałeś racje:) Sorki, za taki "głupi" temat, ale już naprawde nie miałem do kogo się zwrócić.
Zawisza Napisano 21 Luty 2005 Napisano 21 Luty 2005 Czy ktoś może napiać gdzie trzeba wkleic plugin np."ocombust.dlr" jeżeli uzywam 3ds max 5 i moja próba dodania tego typu plików z końcówką dlr do foldery plugins i wykożystania w max-e nie udaje się ? Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł prosze o odpowiedz.
young_c++man Napisano 22 Luty 2005 Napisano 22 Luty 2005 Czy ktoś może napiać gdzie trzeba wkleic plugin np."ocombust.dlr" jeżeli uzywam 3ds max 5 i moja próba dodania tego typu plików z końcówką dlr do foldery plugins i wykożystania w max-e nie udaje się ? Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł prosze o odpowiedz. chyba sobie tematy pomyliles! jest osobny temat o plug-inach jako forum wewnętrzne, więc najlepiej zrobiz przeklejając swoją wiadomość na to forum
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się