woldi Napisano 29 Kwiecień 2003 Napisano 29 Kwiecień 2003 Jaką pamięć wykorzystuje , chodzi przy przeliczaniu GI, czy pamieć RAM , czy karty graficznej, jeżeli tak to dlaczego zawsze mam dużo mniej niż posiada moja karta i pamięć RAM, czy gdzieś to się ustawia.[piwo]
MareG Napisano 29 Kwiecień 2003 Napisano 29 Kwiecień 2003 Oczywiscie ze pamiec RAM komputera. Wbrew pozorom finalRender potrafi pozerac niesamowite ilosci pamieci - wlasciwie jego serwer MSP to czyni - to tam na podstawie przyjetych parametrow czynione sa obliczenia geometri majace na celu poprawne wyliczenie GI oraz raytracingu. W dokumentacji jasno pisze ze ustawione tam parametry nadaja sie do 90% tworzonych scen i nie ma koniecznosci ich zmiany. Dla przykladu gdybys ustawil: Max static depth = 80 (standardowo = 30) faces per static Mcube=10 to obliczenia dla scen majacych ~ 100tys. trojkatow porzarly by ok 500MB ramu! Co w wypadku braku pamieci RAM skonczyloby sie mieleniem dysku! Niesamowicie pamieciozerne potrafia byc takze kaustyki - wysoka emisja fotonow bardzo ladnie pozera pamiec. Wizualnie widac w okienku obliczen:) Zasada jak zwykle ta sama - im wiecej RAMu w komputerze tym lepiej! Jesli Cie to interesuje to poczytaj sobie o dzialaniu MSP w manualu, pozdr Marek
woldi Napisano 29 Kwiecień 2003 Autor Napisano 29 Kwiecień 2003 Dzięki MareG nie omieszkam przeczytać, na Ciebie zawsze można liczyć. [piwo]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się