Jump to content
Sign in to follow this  
woldi

Memory Used

Recommended Posts

Jaką pamięć wykorzystuje , chodzi przy przeliczaniu GI, czy pamieć RAM , czy karty graficznej, jeżeli tak to dlaczego zawsze mam dużo mniej niż posiada moja karta i pamięć RAM, czy gdzieś to się ustawia.[piwo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie ze pamiec RAM komputera. Wbrew pozorom finalRender potrafi pozerac niesamowite ilosci pamieci - wlasciwie jego serwer MSP to czyni - to tam na podstawie przyjetych parametrow czynione sa obliczenia geometri majace na celu poprawne wyliczenie GI oraz raytracingu. W dokumentacji jasno pisze ze ustawione tam parametry nadaja sie do 90% tworzonych scen i nie ma koniecznosci ich zmiany.

Dla przykladu gdybys ustawil:

Max static depth = 80 (standardowo = 30)

faces per static Mcube=10

to obliczenia dla scen majacych ~ 100tys. trojkatow porzarly by ok 500MB ramu!

Co w wypadku braku pamieci RAM skonczyloby sie mieleniem dysku!

Niesamowicie pamieciozerne potrafia byc takze kaustyki - wysoka emisja fotonow bardzo ladnie pozera pamiec. Wizualnie widac w okienku obliczen:)

 

Zasada jak zwykle ta sama - im wiecej RAMu w komputerze tym lepiej!

 

Jesli Cie to interesuje to poczytaj sobie o dzialaniu MSP w manualu,

 

pozdr

Marek

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki MareG nie omieszkam przeczytać, na Ciebie zawsze można liczyć.

[piwo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy