Jump to content

Wings3d 0.98.28a


Salvator
 Share

Recommended Posts

Tak, nowa wersja wingsa, coraz bliżej 1.0. Pojawiła się co prawda dość dawno, bo pierwszego lutego, ale została przez forum przegapiona, mea culpa, również przeze mnie.

oto zmiany:

Notes:

- Corrected behaviour of Loop Cut when the object has hidden faces.

(Problem reported by pauljs75.)

 

- Tweak mode: Moving a virtual mirror edge or vertex would cause a crash,

as would moving an edge or a vertex next to a hidden face.

(Problem reported by shahar2k.)

 

- By Dan: In the Mirai and Nendo camera modes, a hotkey can now start

a new command, without any need to first left click.

(Suggested by PuzzledPaul.)

 

- By Dan: Improved connect through multiple faces in the Connect tool.

 

przy okazji.

Wings 1.0 którego nadejście zapowiada od dłuższego czasu bjorng pojawi się już niedługo, a oto co planuje bjorng na tą wersję :

How far away from 1.0? I can't say for sure. Hopefully, the first 0.99.xx version will be released before the end of the year. The plan is to only do bug fixes in the 0.99.xx releases.

 

Here are the main things remaining to do before 0.99.00 can be released:

 

AutoUV: Tools for joining and splitting charts. Stability enhancements.

 

Material editor: More attributes for textures (such as UV scale and offset). Also, it should be possible to create textures directly in the material editor.

 

Get rid of the material/vertex color modes for objects. Instead, vertex colors should be a material property. (That will also allow blending of materials and vertex colors.)

 

Image operations in the Outliner should be possible to undo.

 

Hiding part of an object.

 

And, maybe, allow objects to have both vertex colors and UV coordinates. Also allow multiple sets of UV coordinates.

 

co prawda koniec roku minął i nie było wersji 1.0 ale już niebawem, niebawem.

Narazie cieszmy się 0.98.28

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

No a ja mam pytanie natury technicznej. Ostatnio mialem ta przyjemnosc formatowac dysk C i instalowac wszystko od poczatku... Wszystko gra, oprocz wingsa. Pusta scena tak obciaza procesor, ze obraz nie przesuwa sie plynnie. Wyglada to poprostu dramatycznie :/ Wydaje mi sie ze pozostale programy dzialaja normalnie, tj. w 3dsmaxie jest plynnosc w viewportach.

Mozliwe ze wine ponosza sterowniki karty graficznej, ktore teraz zainstalowane sa od razu z SP2? Chociaz watpie, bo (jak mowilem) 3dsmax dziala normalnie, no i w Menadzeze zadan Windows podczas dzialania Wingsia to procesor jest obciazany w 100%.

Link to comment
Share on other sites

Hehe no dobra, teraz z prawdziwa przyjemnoscia stwierdzam, ze problem zostal zazegnany! :)

Instalowalem dzisiaj system z zintegrowanym ServicePack2. Po skonczonej instalacji systemu przystapilem do instalowania sterownikow. Ku mojemu zaskoczeniu karta grafiki byla juz zainstalowana, nawet sie chyba numerki zgadzaly. No wiec zostalem przy tych bo sa "podpisane cyfrowo". Widac 3Dstudio jeszcze potrafi 'siegnac' do tych sterownikow, ale Wings3D juz sobie nie radzil - stad moja panika ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy