Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

1. Robię obudowę do komputera tak jak jest to w jednym z tutoriali na stronie max3d.pl. Nie chciałbym iść tak dokońca na łatwzinę i chciałbym trochę uszczegółowić moją scenę własnymi umiejętnościami, aby się jeszcze czegoś nauczyć.

Potrzebuję z boku obudowy zrobić dziurki na "wywietrznik" (kieruje się wyglądem mojej obudowy). No więc wymyśliłem, że narysuje spline'a w miejscu w którym potrzebuje dziurkę, wyextruduję ją do środka i będzie po problemie. Jednak tak się nie dało, spline tworzy osobno co jest w sumie całkiem logiczne. Chciałbym się dowiedzieć jak połączyć splina do tego polygona (tam jak na załączniku drugim), żeby można go było później wyextrudować pięknie, lub poprostu narysować spline'a na polygonie.

 

2. Drugi problem to taki, że jak już zrobie tą dziurkę, to będę ją potrzebował skopiować, a wiem że opcja kopiowania z shiftem nie wychodzi mi tak jak nalezy, bo robi się kolejny box. Mam nadzieje, że nie muszę każdej dziurki robić od nowa (ręcznie).

 

Pozdrawiam ;]

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor
1. Compound Objects -> Shape Merge.

2. Zlacz wszystkie splajny-dziurki (attach) w jeden splajn i dopiero Shape Merge.

 

Oki, wsyztsko fajnie, po kilku próbach się udało ;] Trzeba było zrobić jakiegoś spline'a. Zaznaczyć teraz obiekt na którym ma być ten spline jakby dorobiony. Teraz Compound Objects -> ShapeMerge, wcisnąć pick operand i zaznaczyć spline'a. Teraz najważniejsze, zmienić na dole w opcjach tego ShapeMerge z none na Edge. teraz powinno pięknie dodać do obiektu(a właściwie to po jego drugiej stronie takiego spline'a jakiego wcześniej zrobiliśmy. Spline-a można już wyrzucić.

 

Co do punktu drugiego to trochę Cię nie skumałem. Wystarczy jednak zaznaczyć te vertexy które chce się przenieść, wcisnąć shift i przesunąć je, a wsyztsko będzie pięknie tak jak powinno. Czyli jednak kopiowanie z shiftem chodzi dobrze. Oczywiście podczas dakiego kopiowania pokazuje nam się okno do wyboru, czy ma być stworzony nowy obiekt czy dodane do aktualnego elementu, my wybieramy aby dodać do obecnego elementu i jest wszytsko oki ;]

 

P.S. to było dla potomnych ;]

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.