Jump to content
kyoq

lokalny uklad odniesienia

Recommended Posts

hej,

 

planuje zrobic animacje glowy, wprowadzic miesnie do twarzy (glowny obiekt), miesnie bede sterowal suwakami, w jaki sposob moge stworzyc lokalny uklad odniesienia, tak aby przy ruchach glowa osie XYZ (miesni) sie nie mieszlay ? moze ma ktos jakis przyklad

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz wykorzystac konstrukcje in coordsys. Przykladowo:

in coordsys glowa_obj
(
--tutaj poruszasz miesniami i wszystkie opercje beda sie odbywaly w
--lokalnym ukladzie wspolrzednych obiektu glowa_obj
)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej prosilbym o jakis przyklad bo za cholere nie moge uzyskac pozadanego efektu

 

tzn. chcialbym obracac/przesuwac obiekt "matka" => lokalne osie tego obiektu XYZ tez sie obracaja i obiekt "dziecko" pracuje na nich (maxscript sie odwoluje do lokalnego ukladu)

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

in coordsys obiekt_matka
(
obiekt_dziecko.pos = [x,y,z]
)

 

x,y,z to wartosci ustawiane suwakami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy