Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

oo czarne oczy ;]

 

tak wlasnie ... mozna o tym piosenke napisac a mi wcale nie jes tdo smiechu ..

 

modelowalem w rhino (swietnie sie modeluje arch i swietny export do dwg)

 

ale ... nie wiadomo czemu i jak bym sie nie staral caly czas w jest w tym samym miejscu czarny polygon ktorego znaczenia nie potrafie wyjasnic ... (wtf?)

 

flip nie dziala , normals nic nie daje ... jak tworze nowy to jest to samo ...

 

chcialem dzis zrobic model na light contest ale nie moge ;]

 

ponizej zalaczam screena i plik z dwg ... (importowac - Rescale : meters)

 

kto to rozwiaze ma browara na DTM ;]

 

-edit-

 

przy renderingu w vrayu z samym skylightem ten wlasnie polygon jest o wiele ciemniejszy (nie czarny) od pozostalych ... wiec nie jest to wina wyswietlania go w viewporcie

 

-edit2-

 

nawet modelowalem to od podstaw w maxie to i tak jest tam ten pier@#$^ czarny polygon :> komputer mnie nie lubi ...

  • Odpowiedzi 18
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

importuje ok

a na DTM nie bywam ;)

 

importowalem w metrach ale sprobuj w inny jednostkach bo w metrach cos sie z widokiem wali (przycina model)

Napisano
  • Autor

maaaamaaaa

 

dziecko.jpg

 

to nie fair ... przelaczylem na openGL i to samo ...

 

mozesz wyexportowac to od siebie i dac w zipie ?

 

-- edit---

 

dobra dostalem (Peter szybki jest;])

Napisano

dodam tylko że u mnie też czysto. i viewport i render :)

 

ja importowałem przez autocad drawing. tego drugiego nie mam cokolwiek to jest ;)

 

przy scence z max'a 7 odpadam wiec tu moj udzial sie konczy ;)

Napisano
  • Autor

hmm ja zawsze importowalem przez Autocad Drawing a wy pewnie przez Legacy autocad a wtedy krzaki i niepotrzebne edgy sie robią ... :>

 

ale problem nadal aktualny ... CZEMU :> tak na przyszlosc ...

 

cenie sobie czystosc siatki ... :>

 

dobra dodaje jeszcze scene w maxie ... ma ktos maxa 7 :> ... moze to tu lezy problem ...

 

daje bo nawet przy imporcie przez Legacy cad jest jeszcze to czarne gó@#o

Napisano

niepotrzebne edge to sie zrobily w modelu kuchni co dawales na forum. przy normalnym imporcie nigdy ich nie mialem a tak przy illustrate wyskakiwala masa przekatnych...fujjj

Napisano
  • Autor

obojetnie jak bym nie wyexportowal , jak bym nie importowal , w jakiej kolwiek skali zawsze jest tam ten polygon ...

 

ja juz nie mam sil

 

moze nie chodzi o to zeby ten konkretny model sie udalo w jakis sposob rozgromic tylko o wyjasnienie samej isttoty tego czarnego gowna ...

Napisano

fakty sa takie, ze pojawiło się tylko u ciebie wiec trzeba ustalić, czym się różnisz :>

 

AMD... hmm u mnie Athlon64 i jakoś poszło ;)

 

a możesz jeszcze np. wystawić 3ds'a takiego 'uszkodzonego' modelu? chciałbym po prostu dostać u siebie wersje z bledem zeby moc sie przyjrzec, pokombinowac co sie tam dzieje.

Napisano
  • Autor

mozecie jeszcze zobaczyc z STL check ?

przy open edges wywala mi 5 błędów ...

 

nie sadze ze to wina procka :>

Napisano
  • Autor

stawka wzrosla o 2 piwa na DTM :>

 

czy znajdzie sie wybawiciel ? ;]

 

przeszukalem helpa maxa .. nic ...

Napisano

Moge sie bardzo mylić ale też miałem kiedyś ten sam problem.

Pomoglo zaznaczenie wszystkich poligonow i wylaczenie wygladzania w Smoothing Groups (nie jestem teraz w domu wiec moge sie mylic co do nazwy).Jak wroce to napisze cos wiecej.

Byc moze wcale nie to jest przyczyna.

Napisano

Hmm chciałem coś pokombinowac, ale nie widze problemu :/ Dolaczam rzut,dal bym tez scene z maxa,ale nie wiem jak la dolaczyc ;)

Napisano
  • Autor

ja juz poprostu nie ma do tego sil ...

 

co bym nie robil to i tak jest to samo ...

 

no coz ... bede dalej to modelowal w rhino ... w razie czego poprosze kogos o zapis w maxie ...

 

ale mam nadzieje ze ktos wyjasni pochodzenie tego zjawiska ;]

Napisano

u mnie w wipie o pokoju tez mozna zauwazyc takie blredy na szafie, mi sie wydawalo ze za bardzo polygony okroilem, sprawdz czy nie masz tam np 20kata

Napisano
  • Autor

uwaga ...

 

teraz bede pisal najglupszy post w moim zyciu :>

 

co sie okazalo ;]

 

jak zawsze instaluje na nowo maxa to musze miec swoj startup ... czyli w standardzie mam wlaczone default lightning na 2 lights dla perspective ...

 

problem byl strasznie glupi ... ano wystarczylo przelaczyc z 2 lights na 1 w opcjach persective ...

 

problem wydawal mi sie powazny bo podczas renderu mialem problem z tym polygonem , bo objawial mi sie jako o wiele ciemniejszy od innych ... co sie okazalo ? tak wlasnie .. w vrayu poza włączeniem indirecta i skylighta nie zrobilem nic na czas testow ... NAWET nie odznaczylem default lights w global switches ;]

 

juz czuje te zgniecione kartki lecace w moja strone ;] te smiechy i pochichotania ;]

 

e tam ... zdaza sie :D ... jak sie uda to i tak postawie piwsko ... w koncu 1.30 w nocy a tyle postow polecialo jak by sie obudzili specjalnie dla teog problemu ;]

 

ok dziekuje za wszelka pomoc ;]

 

tobie tez Seartr ;]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności