Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 oo czarne oczy ;] tak wlasnie ... mozna o tym piosenke napisac a mi wcale nie jes tdo smiechu .. modelowalem w rhino (swietnie sie modeluje arch i swietny export do dwg) ale ... nie wiadomo czemu i jak bym sie nie staral caly czas w jest w tym samym miejscu czarny polygon ktorego znaczenia nie potrafie wyjasnic ... (wtf?) flip nie dziala , normals nic nie daje ... jak tworze nowy to jest to samo ... chcialem dzis zrobic model na light contest ale nie moge ;] ponizej zalaczam screena i plik z dwg ... (importowac - Rescale : meters) kto to rozwiaze ma browara na DTM ;] -edit- przy renderingu w vrayu z samym skylightem ten wlasnie polygon jest o wiele ciemniejszy (nie czarny) od pozostalych ... wiec nie jest to wina wyswietlania go w viewporcie -edit2- nawet modelowalem to od podstaw w maxie to i tak jest tam ten pier@#$^ czarny polygon :> komputer mnie nie lubi ...
buczer Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 importuje ok a na DTM nie bywam ;) importowalem w metrach ale sprobuj w inny jednostkach bo w metrach cos sie z widokiem wali (przycina model)
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 maaaamaaaa to nie fair ... przelaczylem na openGL i to samo ... mozesz wyexportowac to od siebie i dac w zipie ? -- edit--- dobra dostalem (Peter szybki jest;])
VGT Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 dodam tylko że u mnie też czysto. i viewport i render :) ja importowałem przez autocad drawing. tego drugiego nie mam cokolwiek to jest ;) przy scence z max'a 7 odpadam wiec tu moj udzial sie konczy ;)
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 hmm ja zawsze importowalem przez Autocad Drawing a wy pewnie przez Legacy autocad a wtedy krzaki i niepotrzebne edgy sie robią ... :> ale problem nadal aktualny ... CZEMU :> tak na przyszlosc ... cenie sobie czystosc siatki ... :> dobra dodaje jeszcze scene w maxie ... ma ktos maxa 7 :> ... moze to tu lezy problem ... daje bo nawet przy imporcie przez Legacy cad jest jeszcze to czarne gó@#o
buczer Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 niepotrzebne edge to sie zrobily w modelu kuchni co dawales na forum. przy normalnym imporcie nigdy ich nie mialem a tak przy illustrate wyskakiwala masa przekatnych...fujjj
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 obojetnie jak bym nie wyexportowal , jak bym nie importowal , w jakiej kolwiek skali zawsze jest tam ten polygon ... ja juz nie mam sil moze nie chodzi o to zeby ten konkretny model sie udalo w jakis sposob rozgromic tylko o wyjasnienie samej isttoty tego czarnego gowna ...
buczer Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 wyajsnienie jest bardzo trywialne AMD to szit ;)
VGT Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 fakty sa takie, ze pojawiło się tylko u ciebie wiec trzeba ustalić, czym się różnisz :> AMD... hmm u mnie Athlon64 i jakoś poszło ;) a możesz jeszcze np. wystawić 3ds'a takiego 'uszkodzonego' modelu? chciałbym po prostu dostać u siebie wersje z bledem zeby moc sie przyjrzec, pokombinowac co sie tam dzieje.
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 mozecie jeszcze zobaczyc z STL check ? przy open edges wywala mi 5 błędów ... nie sadze ze to wina procka :>
VGT Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 stl check na open edges - to samo: 5 bledow 3ds: hmm, figa. 3ds też u mnie wyglada czysto.
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 stawka wzrosla o 2 piwa na DTM :> czy znajdzie sie wybawiciel ? ;] przeszukalem helpa maxa .. nic ...
Ka21k Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Moge sie bardzo mylić ale też miałem kiedyś ten sam problem. Pomoglo zaznaczenie wszystkich poligonow i wylaczenie wygladzania w Smoothing Groups (nie jestem teraz w domu wiec moge sie mylic co do nazwy).Jak wroce to napisze cos wiecej. Byc moze wcale nie to jest przyczyna.
krzysiek_gfx Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 Hmm chciałem coś pokombinowac, ale nie widze problemu :/ Dolaczam rzut,dal bym tez scene z maxa,ale nie wiem jak la dolaczyc ;)
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 ja juz poprostu nie ma do tego sil ... co bym nie robil to i tak jest to samo ... no coz ... bede dalej to modelowal w rhino ... w razie czego poprosze kogos o zapis w maxie ... ale mam nadzieje ze ktos wyjasni pochodzenie tego zjawiska ;]
illy Napisano 11 Marzec 2005 Napisano 11 Marzec 2005 u mnie w wipie o pokoju tez mozna zauwazyc takie blredy na szafie, mi sie wydawalo ze za bardzo polygony okroilem, sprawdz czy nie masz tam np 20kata
Marcin Napisano 11 Marzec 2005 Autor Napisano 11 Marzec 2005 uwaga ... teraz bede pisal najglupszy post w moim zyciu :> co sie okazalo ;] jak zawsze instaluje na nowo maxa to musze miec swoj startup ... czyli w standardzie mam wlaczone default lightning na 2 lights dla perspective ... problem byl strasznie glupi ... ano wystarczylo przelaczyc z 2 lights na 1 w opcjach persective ... problem wydawal mi sie powazny bo podczas renderu mialem problem z tym polygonem , bo objawial mi sie jako o wiele ciemniejszy od innych ... co sie okazalo ? tak wlasnie .. w vrayu poza włączeniem indirecta i skylighta nie zrobilem nic na czas testow ... NAWET nie odznaczylem default lights w global switches ;] juz czuje te zgniecione kartki lecace w moja strone ;] te smiechy i pochichotania ;] e tam ... zdaza sie :D ... jak sie uda to i tak postawie piwsko ... w koncu 1.30 w nocy a tyle postow polecialo jak by sie obudzili specjalnie dla teog problemu ;] ok dziekuje za wszelka pomoc ;] tobie tez Seartr ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się