Jump to content

Czarny polygon / Rozwiązany :>


Marcin
 Share

Recommended Posts

oo czarne oczy ;]

 

tak wlasnie ... mozna o tym piosenke napisac a mi wcale nie jes tdo smiechu ..

 

modelowalem w rhino (swietnie sie modeluje arch i swietny export do dwg)

 

ale ... nie wiadomo czemu i jak bym sie nie staral caly czas w jest w tym samym miejscu czarny polygon ktorego znaczenia nie potrafie wyjasnic ... (wtf?)

 

flip nie dziala , normals nic nie daje ... jak tworze nowy to jest to samo ...

 

chcialem dzis zrobic model na light contest ale nie moge ;]

 

ponizej zalaczam screena i plik z dwg ... (importowac - Rescale : meters)

 

kto to rozwiaze ma browara na DTM ;]

 

-edit-

 

przy renderingu w vrayu z samym skylightem ten wlasnie polygon jest o wiele ciemniejszy (nie czarny) od pozostalych ... wiec nie jest to wina wyswietlania go w viewporcie

 

-edit2-

 

nawet modelowalem to od podstaw w maxie to i tak jest tam ten [email protected]#$^ czarny polygon :> komputer mnie nie lubi ...

Link to comment
Share on other sites

dodam tylko że u mnie też czysto. i viewport i render :)

 

ja importowałem przez autocad drawing. tego drugiego nie mam cokolwiek to jest ;)

 

przy scence z max'a 7 odpadam wiec tu moj udzial sie konczy ;)

Link to comment
Share on other sites

hmm ja zawsze importowalem przez Autocad Drawing a wy pewnie przez Legacy autocad a wtedy krzaki i niepotrzebne edgy sie robią ... :>

 

ale problem nadal aktualny ... CZEMU :> tak na przyszlosc ...

 

cenie sobie czystosc siatki ... :>

 

dobra dodaje jeszcze scene w maxie ... ma ktos maxa 7 :> ... moze to tu lezy problem ...

 

daje bo nawet przy imporcie przez Legacy cad jest jeszcze to czarne gó@#o

Link to comment
Share on other sites

obojetnie jak bym nie wyexportowal , jak bym nie importowal , w jakiej kolwiek skali zawsze jest tam ten polygon ...

 

ja juz nie mam sil

 

moze nie chodzi o to zeby ten konkretny model sie udalo w jakis sposob rozgromic tylko o wyjasnienie samej isttoty tego czarnego gowna ...

Link to comment
Share on other sites

fakty sa takie, ze pojawiło się tylko u ciebie wiec trzeba ustalić, czym się różnisz :>

 

AMD... hmm u mnie Athlon64 i jakoś poszło ;)

 

a możesz jeszcze np. wystawić 3ds'a takiego 'uszkodzonego' modelu? chciałbym po prostu dostać u siebie wersje z bledem zeby moc sie przyjrzec, pokombinowac co sie tam dzieje.

Link to comment
Share on other sites

Moge sie bardzo mylić ale też miałem kiedyś ten sam problem.

Pomoglo zaznaczenie wszystkich poligonow i wylaczenie wygladzania w Smoothing Groups (nie jestem teraz w domu wiec moge sie mylic co do nazwy).Jak wroce to napisze cos wiecej.

Byc moze wcale nie to jest przyczyna.

Link to comment
Share on other sites

ja juz poprostu nie ma do tego sil ...

 

co bym nie robil to i tak jest to samo ...

 

no coz ... bede dalej to modelowal w rhino ... w razie czego poprosze kogos o zapis w maxie ...

 

ale mam nadzieje ze ktos wyjasni pochodzenie tego zjawiska ;]

Link to comment
Share on other sites

uwaga ...

 

teraz bede pisal najglupszy post w moim zyciu :>

 

co sie okazalo ;]

 

jak zawsze instaluje na nowo maxa to musze miec swoj startup ... czyli w standardzie mam wlaczone default lightning na 2 lights dla perspective ...

 

problem byl strasznie glupi ... ano wystarczylo przelaczyc z 2 lights na 1 w opcjach persective ...

 

problem wydawal mi sie powazny bo podczas renderu mialem problem z tym polygonem , bo objawial mi sie jako o wiele ciemniejszy od innych ... co sie okazalo ? tak wlasnie .. w vrayu poza włączeniem indirecta i skylighta nie zrobilem nic na czas testow ... NAWET nie odznaczylem default lights w global switches ;]

 

juz czuje te zgniecione kartki lecace w moja strone ;] te smiechy i pochichotania ;]

 

e tam ... zdaza sie :D ... jak sie uda to i tak postawie piwsko ... w koncu 1.30 w nocy a tyle postow polecialo jak by sie obudzili specjalnie dla teog problemu ;]

 

ok dziekuje za wszelka pomoc ;]

 

tobie tez Seartr ;]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy