Napisano 11 Marzec 200520 l oo czarne oczy ;] tak wlasnie ... mozna o tym piosenke napisac a mi wcale nie jes tdo smiechu .. modelowalem w rhino (swietnie sie modeluje arch i swietny export do dwg) ale ... nie wiadomo czemu i jak bym sie nie staral caly czas w jest w tym samym miejscu czarny polygon ktorego znaczenia nie potrafie wyjasnic ... (wtf?) flip nie dziala , normals nic nie daje ... jak tworze nowy to jest to samo ... chcialem dzis zrobic model na light contest ale nie moge ;] ponizej zalaczam screena i plik z dwg ... (importowac - Rescale : meters) kto to rozwiaze ma browara na DTM ;] -edit- przy renderingu w vrayu z samym skylightem ten wlasnie polygon jest o wiele ciemniejszy (nie czarny) od pozostalych ... wiec nie jest to wina wyswietlania go w viewporcie -edit2- nawet modelowalem to od podstaw w maxie to i tak jest tam ten pier@#$^ czarny polygon :> komputer mnie nie lubi ...
Napisano 11 Marzec 200520 l importuje ok a na DTM nie bywam ;) importowalem w metrach ale sprobuj w inny jednostkach bo w metrach cos sie z widokiem wali (przycina model)
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor maaaamaaaa to nie fair ... przelaczylem na openGL i to samo ... mozesz wyexportowac to od siebie i dac w zipie ? -- edit--- dobra dostalem (Peter szybki jest;])
Napisano 11 Marzec 200520 l dodam tylko że u mnie też czysto. i viewport i render :) ja importowałem przez autocad drawing. tego drugiego nie mam cokolwiek to jest ;) przy scence z max'a 7 odpadam wiec tu moj udzial sie konczy ;)
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor hmm ja zawsze importowalem przez Autocad Drawing a wy pewnie przez Legacy autocad a wtedy krzaki i niepotrzebne edgy sie robią ... :> ale problem nadal aktualny ... CZEMU :> tak na przyszlosc ... cenie sobie czystosc siatki ... :> dobra dodaje jeszcze scene w maxie ... ma ktos maxa 7 :> ... moze to tu lezy problem ... daje bo nawet przy imporcie przez Legacy cad jest jeszcze to czarne gó@#o
Napisano 11 Marzec 200520 l niepotrzebne edge to sie zrobily w modelu kuchni co dawales na forum. przy normalnym imporcie nigdy ich nie mialem a tak przy illustrate wyskakiwala masa przekatnych...fujjj
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor obojetnie jak bym nie wyexportowal , jak bym nie importowal , w jakiej kolwiek skali zawsze jest tam ten polygon ... ja juz nie mam sil moze nie chodzi o to zeby ten konkretny model sie udalo w jakis sposob rozgromic tylko o wyjasnienie samej isttoty tego czarnego gowna ...
Napisano 11 Marzec 200520 l fakty sa takie, ze pojawiło się tylko u ciebie wiec trzeba ustalić, czym się różnisz :> AMD... hmm u mnie Athlon64 i jakoś poszło ;) a możesz jeszcze np. wystawić 3ds'a takiego 'uszkodzonego' modelu? chciałbym po prostu dostać u siebie wersje z bledem zeby moc sie przyjrzec, pokombinowac co sie tam dzieje.
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor mozecie jeszcze zobaczyc z STL check ? przy open edges wywala mi 5 błędów ... nie sadze ze to wina procka :>
Napisano 11 Marzec 200520 l stl check na open edges - to samo: 5 bledow 3ds: hmm, figa. 3ds też u mnie wyglada czysto.
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor stawka wzrosla o 2 piwa na DTM :> czy znajdzie sie wybawiciel ? ;] przeszukalem helpa maxa .. nic ...
Napisano 11 Marzec 200520 l Moge sie bardzo mylić ale też miałem kiedyś ten sam problem. Pomoglo zaznaczenie wszystkich poligonow i wylaczenie wygladzania w Smoothing Groups (nie jestem teraz w domu wiec moge sie mylic co do nazwy).Jak wroce to napisze cos wiecej. Byc moze wcale nie to jest przyczyna.
Napisano 11 Marzec 200520 l Hmm chciałem coś pokombinowac, ale nie widze problemu :/ Dolaczam rzut,dal bym tez scene z maxa,ale nie wiem jak la dolaczyc ;)
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor ja juz poprostu nie ma do tego sil ... co bym nie robil to i tak jest to samo ... no coz ... bede dalej to modelowal w rhino ... w razie czego poprosze kogos o zapis w maxie ... ale mam nadzieje ze ktos wyjasni pochodzenie tego zjawiska ;]
Napisano 11 Marzec 200520 l u mnie w wipie o pokoju tez mozna zauwazyc takie blredy na szafie, mi sie wydawalo ze za bardzo polygony okroilem, sprawdz czy nie masz tam np 20kata
Napisano 11 Marzec 200520 l Autor uwaga ... teraz bede pisal najglupszy post w moim zyciu :> co sie okazalo ;] jak zawsze instaluje na nowo maxa to musze miec swoj startup ... czyli w standardzie mam wlaczone default lightning na 2 lights dla perspective ... problem byl strasznie glupi ... ano wystarczylo przelaczyc z 2 lights na 1 w opcjach persective ... problem wydawal mi sie powazny bo podczas renderu mialem problem z tym polygonem , bo objawial mi sie jako o wiele ciemniejszy od innych ... co sie okazalo ? tak wlasnie .. w vrayu poza włączeniem indirecta i skylighta nie zrobilem nic na czas testow ... NAWET nie odznaczylem default lights w global switches ;] juz czuje te zgniecione kartki lecace w moja strone ;] te smiechy i pochichotania ;] e tam ... zdaza sie :D ... jak sie uda to i tak postawie piwsko ... w koncu 1.30 w nocy a tyle postow polecialo jak by sie obudzili specjalnie dla teog problemu ;] ok dziekuje za wszelka pomoc ;] tobie tez Seartr ;]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto