Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 Moze ktos wie jak rozwiazac moj problem..a mianowicie jak oswietalm vray-ligt pomieszczenie wstawiam go w mijsce okna to wnetrze jest oswietlone okej procz sciany na ktorej znajduje sie okno...?i jak ustawic siatło by rzucało cienie na posadzke ..?np pod katem..
Marcin Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 cienie na posadzke ? a co tam ma rzucac cienie ? i pokaz ustawienia samego rendrea ... co nam da swiatlo skoro nie wiadomo co jest w secondary bounces i jaki rodzaj colormapping masz wlaczony ...
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 c.d ustawawien ..swiatło dzienne rzuca zazwyczaj swiatło na podłoge pod katem jakims... pomimo tego ze ustawiam jeszcze jedno swiatło target directional..pod katem na posadzce procz odbicia nic sie nie dzieje..
Marcin Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 hmm ... zacznij uzywac Photon map ;] ustaw po ludzku first bounce na 1,0 a second na 0,85 - 0,95 reszte masz dobrze ... ps. po co tyle subdv w ustawieniach swiatla ? lubisz dlugie rendery ? ;]
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 zrobiłam jak mowiłes...dalej sciana na ktorej jest okno jest ciemna
Bobby_digital Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 o swiatlo sloneczne CI chodzi ? mozesz uzyc directa .
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 w tym sęk ze tam jest direct..cos takiego
Marcin Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 a i daj z 10 deph dla direct computation 3 bounces to tak cienko
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 ..gdzie jest to deph dla direct computation(tylko sie nie złosc;)szukałam..) i zwiekszylam multiplier..na 22 i dalej sciana jest czarna "nieszczĘsna" własciwie kompletnie nic sie nie zmieniło..
Marcin Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 jak to gdzie ... ;] w secondary bounces masz przeciez direct computatnion ;] pewnie pomylilo ci sie ze swiatlem direct ps. multiplier dla target direct masz na 0,1 ? lol ... to przeciez za malo ... kompletnie za malo ...
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 tak to wyglada z direct multiplier 5 ale sciana.......walcze z tym juz pare dni:( ..i dalam direct computation na 10
Bobby_digital Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 cos musi byc z modelem nie tak bo to niemozliwe :) nie mozesz jakos scenki zamiescic gdzies do sciagniecia? to zerkne na to
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 oki,przepraszam musiałam wybiec..sciagne tylko zipa jakiegoś
Bobby_digital Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 dalas dla irr mapy from file ale niewskazalas zadnego pliku, wten sposob ci wogule nie liczyl GI. dajesz single frame , vray ci przelicza potem sobie zapisujesz mape lub nie to juz jak sobie chcesz:)
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 a czy mogłbys mi przesłac z poprawkami te scene:)trochu jestem jeszcze zielona i długo szukam tych opcji:)Dziekuje w kazdym badz razie:) aa taka dałam from file,gdzies znalazłam ze tak trzeba..nie pamietam i szybciej mi liczy wtedy
Bobby_digital Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 wtedy wogule nie liczy tylko wczytuje z pliku to co juz wczesniej zostalo policzone. jak dasz single frame to ci dopiero policzy. i zacznij uzywac vray marerials bo standardowe niezbyt dobze wspolpracuja z vrayem. pozatym sa wolniejsze niz vrayowskie.
Gość sarn_a Napisano 13 Marzec 2005 Napisano 13 Marzec 2005 dzieki juz zobatruje mam strasznie dzis wolny serwer(niedziela wieczór;) qrde nie otworze,z tym pluginem byly problemy od samego poczatku..nie chce go raz jeszcze ustawiac dla 7..boje sie go ruszyc..(był zawirusowany)szkoda...:..(
ciapaty Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 cze, pobrałem Twoja scenkę. i tak: zmnienilem w irradiance map z 'from file:' na 'single frame' mode. i juz. no i jeszcze Hsph. subdiv. z 70 dalem na 10, oraz w secondary bounde subdiva z 50 na 10 (to zeby szybko sie renderowalo). GI nie dzialalo bo irradiance zamiast sie ladnie policzyc szukalo w pliku, którego niema ;)
Gość sarn_a Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 DziekiCiapaty:))Bardzo wazne informacje dzieki!dzieki dzieki! ale kurcze sciany sie zafarbowały.. ale poleciał renderek jak burza conajmniej..:))
Gość sarn_a Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 a prosze jeszcze o jedna podpowiedz gdzie jest taka opcja,ktora przyspiesza render( "uzyc interpolacji Glossy ( pod subdiv od glossy) przyspieszenienie kilkukrotne")i moze sa jeszcze jakies takie opcje..ktore sie ustawia by rednerował duze sceny nieco szybciej..?rzeczywiscie po tych ustawieniach,ktore podał Ciapaty renderuje mi 5 razy szybciej i bardzo ładnie:))
Bobby_digital Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 w opcjach vray material tego poszukaj. eeee 10 hsph subdv to na pare szescianow ledwo co wystarcza. takze w to "bardzo ladnie" niewierze :)
Gość sarn_a Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 jakże to?!czyli,ze co..,ze trzeba jednak tak długo czekac?Mnie juz krew zalewala od tego czekania a teraz przynajmniej zawiesza sie na ostatnim sciagniu przeliczen.Jak mialam 50 liczylo z 6-8h(mowie tu o całosciowym modelu)Teraz 1-2h..w malej rozdzielczosci.a efekt byl porownywalny przynajmniej w moim mniemaniu..;)
Bobby_digital Napisano 14 Marzec 2005 Napisano 14 Marzec 2005 nie no najlepiej jak ustawisz minimum speed maximum quality :) tylko mowie ze 10 jest b malo i w scenach bardziej skomplikowanych generuje wiele bugow ... jak ci wystarcza 10 narazie to ok :) ale jeszcze wiele ustawien jest, nie tylko to przeciez i wszystkie maja jakis wplyw na czas i na jakosc.
zipper Napisano 19 Marzec 2005 Napisano 19 Marzec 2005 ustaw sobie QMC sampler na takie wartosci jak ci podalem na screenie :) render kuchni z "interior lightning contest" zajal mi 34 sekundy z materialami ... oczywiscie te ustawienia to tylko dla testow ... bo na jakosci traci sie w ten sposob troche :) pozdrawiam zapomnialem wrzucic screena -_-
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się