Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam! Mam 2 problemy związane z tworzeniem szkla.

1. Czy mozna zrobic efekt "glow" [np. neon; przy pomocy VideoPost lub Effects] ktory byłby tez widoczny przez szklo [próbowałem Raytrace i Standard- nie wychodzi].

2. Jak zrobic matowe szkło [tzn . takie które rozmywa to co jest za nim]

dzieki za kazdą pomoc:).

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co do drugiego pytania to w Brazilu jest materiał Brazill Glass, gdzie wystarczy włączyć Glossiness w Refraction, jednak jeżeli renderujesz czymś innym to raczej ktoś inny będzie musiał ci pomóc :)

 

pozdrawiam

Napisano

co do pytania 1, to byl kiedys taki plugin X-RAY, dzieki niemu bylo to mozliwe...nie wiem czy jest pod maxa 6 i 7 :/...

Napisano

w max 6 tak mozna zrobic te rzeczy:

 

1. 1) tworzysz materiał o koloze takim, jakim chcesz miec obiekt zarzacy sie

2) wybierasz obiekt (obiekty) klikasz prawym i properties; zmieniasz G-Buffer Object Channel np. na 1 - to bedzie ID tych obiektów

3) Environment & Effects --> Effects --> Lens Effect --> Glow

4) ustawiasz parametr Size na zakladce Parameters - jest to rozmiar efektu 'swiecenia' oraz radial color po lewej stronie najlepiej na taki sam kolor, jaki na poczatku przypisalas obiektowi

5) mozesz poexperymentowac z innymi wartosciami jak intensity (Glow element -> parameters), dla uzyskania lepszego/ciekawszego efektu

 

2) mozesz taki efekt uzyskac poprzez material z opacity gdzies na 30, bump 30% i Noise oraz refraction na 100% thin wall refrraction

Noise reguluje stopien deformacji obiektu za nim

 

efekj jest mniej wiecej taki:

efekt9ok.jpg

 

efekt7xd.jpg

 

przepraszam, zapmnialem, ze ma byc widoczny przez szybe - z szyba nie wyszlo :/

Napisano
  • Autor

dzieki za pomoc

Odkryłem ze jeżeli przypisze sei GLOW do Id materialu a nie Obiektu to efekt jest widoczny przez szkło RAYTRACE. natomiast pojawił sei inny problem, szklo nie odbija [a jak odbija to nie ma GLOW]. Moze ktos cos wie. Dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.