motyll Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 Witam! Mam 2 problemy związane z tworzeniem szkla. 1. Czy mozna zrobic efekt "glow" [np. neon; przy pomocy VideoPost lub Effects] ktory byłby tez widoczny przez szklo [próbowałem Raytrace i Standard- nie wychodzi]. 2. Jak zrobic matowe szkło [tzn . takie które rozmywa to co jest za nim] dzieki za kazdą pomoc:).
Loozack Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 co do drugiego pytania to w Brazilu jest materiał Brazill Glass, gdzie wystarczy włączyć Glossiness w Refraction, jednak jeżeli renderujesz czymś innym to raczej ktoś inny będzie musiał ci pomóc :) pozdrawiam
jacob Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 co do pytania 1, to byl kiedys taki plugin X-RAY, dzieki niemu bylo to mozliwe...nie wiem czy jest pod maxa 6 i 7 :/...
3dsmaxman Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 w max 6 tak mozna zrobic te rzeczy: 1. 1) tworzysz materiał o koloze takim, jakim chcesz miec obiekt zarzacy sie 2) wybierasz obiekt (obiekty) klikasz prawym i properties; zmieniasz G-Buffer Object Channel np. na 1 - to bedzie ID tych obiektów 3) Environment & Effects --> Effects --> Lens Effect --> Glow 4) ustawiasz parametr Size na zakladce Parameters - jest to rozmiar efektu 'swiecenia' oraz radial color po lewej stronie najlepiej na taki sam kolor, jaki na poczatku przypisalas obiektowi 5) mozesz poexperymentowac z innymi wartosciami jak intensity (Glow element -> parameters), dla uzyskania lepszego/ciekawszego efektu 2) mozesz taki efekt uzyskac poprzez material z opacity gdzies na 30, bump 30% i Noise oraz refraction na 100% thin wall refrraction Noise reguluje stopien deformacji obiektu za nim efekj jest mniej wiecej taki: przepraszam, zapmnialem, ze ma byc widoczny przez szybe - z szyba nie wyszlo :/
AGmakonts Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 bez pluginów zostaje post produkcja jeśli tgo nie bedzie animka to nie będzie aż tak źle
motyll Napisano 17 Marzec 2005 Autor Napisano 17 Marzec 2005 dzieki za pomoc Odkryłem ze jeżeli przypisze sei GLOW do Id materialu a nie Obiektu to efekt jest widoczny przez szkło RAYTRACE. natomiast pojawił sei inny problem, szklo nie odbija [a jak odbija to nie ma GLOW]. Moze ktos cos wie. Dzieki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się