Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam... chodzi o to, iz przy ustawieniu bounces > 1 (np.2) cała scena jest strasznie pikselowata - efekt jest taki jak np. przy bardzo duzej kompresji obrazka do formatu JPG. Jak temu zaradzic? Owszem, pikseloza nieco maleje jesli ustawie wiecej odbic ale to chyba nie jest rozwiazanie bo dosc ze kosmicznie dlugo liczy to jeszcze mi przeswietla scene.

Uzywam jednego area light i do tego GI (Sky Light).

 

 

Aha... i od razu drugie pytanko... otoz cienie rzucane w scence nie sa miekkei tylko bardzomocno rozpikselowane (nawet przy bounces=1). Co mozna poradzic?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz zwiększyć przede wszystkim sec rate i..... no kurde, zapomniałemjak to sie nazywa:P, ten drugi rate obok tego pierwszego:).

Swoją drogą polecam review M@ti\'ego

 

Pozdrawiam: Lucas

Napisano

kurcze... ni potrafie sobie poradzic z tymi widocznymi plamami przy bounces > 1 .... sec rate (jesy odpowiedzialny za jakosc odbic) nie pomaga....

 

ale najbardziej drzni mnie to ze cienie nie sa miekkie... tylko takie pikselowate... (przy bounces =1). View rate nie pomaga...

Napisano

mysle tak:

jezeli masz tu jakies swiatlo AREA (brazila oczywiscie) to wejdz na ustawienia AREA LIGHT OPITONS i w polu max error zmien ze standardowych 10% np na 1 lub ponizej 1 powinno pomoc, a jak nie to nie wiem czy sprawdzales mojego posta powyzej

tymczasem

Napisano

Cienie tutaj powstaja nie w wyniku GI, a oswietlenia swiatlem Area. Standardowe ustawienia sa zanizone, dlatego przy duzych swiatlach, gdzie cien, powiedzmy, sie \"rozjezdza\" dostaniesz cos takiego. Musisz zmienic parametr (nazwy niestety nie pamietam) w ustawieniach swiatla w zakladce dotyczacej Area Light (lece z pamieci nie mam Brazila przed oczami), a ktory jest standardowo ustawiony na 0,01 bodajze.

Co do bounces i sec. rates. Jakos nie widze zaleznosci. Sec rates ma znaczenie tylko przy obiektach lustrzanych oraz z refrakcja. Bounces za to to po prostu ilosc odbic. Nie dawaj wiecej niz 2, bo udusisz komputer. Pikseloze i \"brudnosc\" GI (jizz, brak mi czasami slow) regulujesz wartosciami View Rate.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności