Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam mam mały uciążliwy problem mianowicie muszę zrobić mur bardzo długi bo okalający całe miasto na planie koła. i teraz mam kawałek muru ale chce za pomoca jakiejś opcji wydluzyc znaczy sklonowac i dodac automatycznie do reszty muru. i tak

1 - jak ma wygladac mur

2 - mam zrobiony taki kawałek

3 - chce z niego zrobic polaczony sznur o długości X np 100000 m

4 - zaokraglić jesli sie da za pomocą jakiś opcji

Nie znam sie na opcjach w maxie za bardzo wiec prosze was o pomoc

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 838
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ten kawałek muru masz tak przygotowany, aby po ustawieniu ich według punktu 3 dobrze do sibie pasowały i pozwalały weldować wierzchołki? Najlepiej, żeby tak było ;)

 

Mając ten kawałek muru przesuń go po prostu z przytrzymanym shift'em, a w okienku, które się pojawi wpisz ilość kopii. (jeśli chcesz mieć nad tym etapem większą kontrolę - tools -> array)

Następnie attach wszystkich "cegiełek", zaznaczenie wszystkich vertex'ów i weld.

Na koniec modyfikator bend z angle=360 lub cos w tych okolicach, bedziesz musiał potestować, przy jakiej wartości końce się stykają na tyle, że bedziesz w stanie weldować wierzchołki.

 

To się sprawdzi dla koła, jeśli kształt muru planujesz bardziej skomplikowany, niż w przykładzie - przyda się modyfikator 'path deform'

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności