bozar16 Napisano 23 Marzec 2005 Napisano 23 Marzec 2005 Czy jest możliwe w maxie takie coś: mam dwa obiekty. przypuśćmy kulę i sześcian Wsuwam połowę kuli w sześcian, tak że ta zagłebia się w nim robię COŚ, aby vertexy kuli, które są wewnątrz sześcianu zostały usunięte, a także kula stała się jedną całością z sześcianem? Próbowałem boolean union, ale w tym przypadku zostawia on vertexy kuli bez zmian. Chcę też uwspólnić krawędź tych dwóch obiektów (zatopić jeden w drugim). Czy jest to możliwe?
GrafMax Napisano 23 Marzec 2005 Napisano 23 Marzec 2005 tak prosto się nie da, chyba że z jakąś procedurą zewnętrzną. Zdaje się ze Clay Studio potrafi coś takiego, działa na zasadzie mataballs. Ale w maxie 7 możesz zrobić to tak, że obcinasz część kuli usuwając vertexy, potem usuwasz górną płaszczyznę sześcianu, łączysz obiekty ze sobą (attach), konwertujesz do Edit Poly, właczasz tryb Border zaznaszasz granicę Sześcianu i kuli, a potem dajesz Bridge ustawiąjąc parametry jak ma się to łaczyć i to tyle. Powodzenia ;)
bozar16 Napisano 26 Marzec 2005 Autor Napisano 26 Marzec 2005 Właśnie nasunął mi się ciekway pomysł z booleanami: Wziąłem stozek i kulę i na ich kopiach zrobiłem 'boolean cut - remove inside na stożku i zwykłe 'cut' na kuli. Usunąłem ręcznie zbędne poligony i weldnąłem wspólne egde. Potem dałem juztylko hsds na połącznie i wygląda jak prawdziwy spaw :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się