Skocz do zawartości

Zatapianie jednego obiektu w drugim


bozar16

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jest możliwe w maxie takie coś:

 

  1. mam dwa obiekty. przypuśćmy kulę i sześcian
  2. Wsuwam połowę kuli w sześcian, tak że ta zagłebia się w nim
  3. robię COŚ, aby vertexy kuli, które są wewnątrz sześcianu zostały usunięte, a także kula stała się jedną całością z sześcianem?

Próbowałem boolean union, ale w tym przypadku zostawia on vertexy kuli bez zmian. Chcę też uwspólnić krawędź tych dwóch obiektów (zatopić jeden w drugim). Czy jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tak prosto się nie da, chyba że z jakąś procedurą zewnętrzną. Zdaje się ze Clay Studio potrafi coś takiego, działa na zasadzie mataballs.

Ale w maxie 7 możesz zrobić to tak, że obcinasz część kuli usuwając vertexy, potem usuwasz górną płaszczyznę sześcianu, łączysz obiekty ze sobą (attach), konwertujesz do Edit Poly, właczasz tryb Border zaznaszasz granicę Sześcianu i kuli, a potem dajesz Bridge ustawiąjąc parametry jak ma się to łaczyć i to tyle.

 

Powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nasunął mi się ciekway pomysł z booleanami: Wziąłem stozek i kulę i na ich kopiach zrobiłem 'boolean cut - remove inside na stożku i zwykłe 'cut' na kuli. Usunąłem ręcznie zbędne poligony i weldnąłem wspólne egde. Potem dałem juztylko hsds na połącznie i wygląda jak prawdziwy spaw :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności