Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy jest możliwe w maxie takie coś:

 

  1. mam dwa obiekty. przypuśćmy kulę i sześcian
  2. Wsuwam połowę kuli w sześcian, tak że ta zagłebia się w nim
  3. robię COŚ, aby vertexy kuli, które są wewnątrz sześcianu zostały usunięte, a także kula stała się jedną całością z sześcianem?

Próbowałem boolean union, ale w tym przypadku zostawia on vertexy kuli bez zmian. Chcę też uwspólnić krawędź tych dwóch obiektów (zatopić jeden w drugim). Czy jest to możliwe?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 910
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tak prosto się nie da, chyba że z jakąś procedurą zewnętrzną. Zdaje się ze Clay Studio potrafi coś takiego, działa na zasadzie mataballs.

Ale w maxie 7 możesz zrobić to tak, że obcinasz część kuli usuwając vertexy, potem usuwasz górną płaszczyznę sześcianu, łączysz obiekty ze sobą (attach), konwertujesz do Edit Poly, właczasz tryb Border zaznaszasz granicę Sześcianu i kuli, a potem dajesz Bridge ustawiąjąc parametry jak ma się to łaczyć i to tyle.

 

Powodzenia ;)

Napisano
  • Autor

Właśnie nasunął mi się ciekway pomysł z booleanami: Wziąłem stozek i kulę i na ich kopiach zrobiłem 'boolean cut - remove inside na stożku i zwykłe 'cut' na kuli. Usunąłem ręcznie zbędne poligony i weldnąłem wspólne egde. Potem dałem juztylko hsds na połącznie i wygląda jak prawdziwy spaw :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności