kkk81 Napisano 9 Maj 2003 Napisano 9 Maj 2003 Witam, mam pytanie: Jak ustawic mape hdri tak, zeby byla ona nie widoczna (albo byl ajkis kolor) na renderze w tle. Jednoczesnie, zeby dawala refleksy na obiekcie. Niestety nie wiem jak cos takiego zrobic. Widzialem gotowe rendery z takim efektem, jednak nie moge sobie poradzic... Prosze o pomoc....
Lucas Napisano 9 Maj 2003 Napisano 9 Maj 2003 Są 2 sposoby: 1. Ustawiasz tą mapę na tło (tylko że trzeba zmienić mapowanie na np. spherical), wstawiasz jkaiegoś boxa, sferę czy coś innego, tak żeby zasłaniał tło i potem w tym lustrzanym materiale, co ma odbijać hdri, w reflection exclude wybierasz ten właśnie zasłaniający obiekt, dzięki czemu nie będzie uwzględniany w odbiciach. 2. Możesz zrobić wokół sceny sferę z tą mapą hdri, odpowiednio poustawiać te podtawowe parametry materiały i w object properties odchaczyć visible to camera. Pozdrawiam: Lucas
nesq Napisano 9 Maj 2003 Napisano 9 Maj 2003 No...to tak jak było mowione wcześniej tworzysz ogromną sphere i zakładce Luma Server w opcji Generator Exclude, wykluczasz sphere, musisz jeszcze nadac tej sferze materiał 2-sided. Jeszcze trzeba w materiałach wykluczyc, dajmy na to ze masz Brasil Basic mtl, w zakładce Raytracing Controls jest Reflections Exclude i wykluszczasz nie poządany objekt :) Moze nie tłumacze tego w jasny sposo ale wystarczy ze przeczytasz to 3 razy i załapiesz :D
kkk81 Napisano 11 Maj 2003 Autor Napisano 11 Maj 2003 Dzieki za pomoc... Ale poradzilem sobie troche inaczej... Mianowicie: w zakłaadce Pass Control/Background Override/ wybralem sobie bialy olor... i tez wychodzi.
kkk81 Napisano 11 Maj 2003 Autor Napisano 11 Maj 2003 Dzieki za pomoc... Ale poradzilem sobie troche inaczej... Mianowicie: w zakłaadce Pass Control/Background Override/ wybralem sobie bialy olor... i tez wychodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się