Skocz do zawartości

hdri ? ? ? ? ? ? ?


kkk81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie:

 

Jak ustawic mape hdri tak, zeby byla ona nie widoczna (albo byl ajkis kolor) na renderze w tle. Jednoczesnie, zeby dawala refleksy na obiekcie. Niestety nie wiem jak cos takiego zrobic. Widzialem gotowe rendery z takim efektem, jednak nie moge sobie poradzic...

 

Prosze o pomoc....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Są 2 sposoby:

1. Ustawiasz tą mapę na tło (tylko że trzeba zmienić mapowanie na np. spherical), wstawiasz jkaiegoś boxa, sferę czy coś innego, tak żeby zasłaniał tło i potem w tym lustrzanym materiale, co ma odbijać hdri, w reflection exclude wybierasz ten właśnie zasłaniający obiekt, dzięki czemu nie będzie uwzględniany w odbiciach.

2. Możesz zrobić wokół sceny sferę z tą mapą hdri, odpowiednio poustawiać te podtawowe parametry materiały i w object properties odchaczyć visible to camera.

 

Pozdrawiam: Lucas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No...to tak jak było mowione wcześniej tworzysz ogromną sphere i zakładce Luma Server w opcji Generator Exclude, wykluczasz sphere, musisz jeszcze nadac tej sferze materiał 2-sided. Jeszcze trzeba w materiałach wykluczyc, dajmy na to ze masz Brasil Basic mtl, w zakładce Raytracing Controls jest Reflections Exclude i wykluszczasz nie poządany objekt :) Moze nie tłumacze tego w jasny sposo ale wystarczy ze przeczytasz to 3 razy i załapiesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności