kru Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 czy to wogole jest mozliwe? chodzi o cos takiego jak w maxie - tam mozna renderowac, okreslac grubosc... idealem by bylo gdyby mozna ja jeszcze bylo poteksturowac nie chce wszystkiego extrudem na nurbs ciagnac :( zwlaszcza ze przy skomplikowanych ksztaltach (robie na przyklad sznurowki) na zakretach loft sie wyplaszcza (probowalem chyba wszystkie opcje) probowalem podlaczac curve pod initial shading group w hypergraphie, ale jakos nie chce sie podlaczyc :/ ;)
Gość zgredo Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 hm... moze to ci cos pomoze http://www.jozvex.com/tutorials/wireframe.html
vanquish Napisano 31 Marzec 2005 Napisano 31 Marzec 2005 Jestem nowy w majce, ale może to coś pomoże. Nie znalazłem definicji curve w tutorialach ale znalazłem definicję punktu a mówi ona że punkt nie ma wymiarów. Przez analogię krzywa ma tylko jeden wymiar - długość, więc jej nie wyrenderujesz. Spróbujuj tak: wymodeluj sobie krzywą, zduplikuj ją dając translate np 0.01 a potem utwórz powierzchnię - loft.
ab5tract Napisano 6 Kwiecień 2005 Napisano 6 Kwiecień 2005 Jezeli chodzi o loft to moze to nie zadzialac z kazdej perspektywy (szczegolnie podczas animacji) poniewaz jak wiadomo plaszczyzna nie ma grubosci. technika ktora jest najbardziej uniwersalna to: wystarczy stworzyc krzywa oraz NURBS Circle. zaznaczyc najpierw krzywa, pozniej okrag i z menu Surfaces > Extrude Option Box, dla niewtajemniczonych jest to ten kwadracik z prawej strony Extrude ;) (w tym przypadku polecam opcje: Tube, At Path, Component, Profile Normal). plusem tej techniki jest fakt, ze przy wlaczonej historii modelu modyfikujac promien okregu, automatycznie zmienia sie grubosc powstalej powierzchni. pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się