Gość Greenek Napisano 11 Maj 2003 Napisano 11 Maj 2003 Mam pytanie odnoście 3ds: Jak zrobić, żeby Box (lub inny obiekt) odbijał wszystko, co wokół niego się dzieje ;)?
Gość Karawan Napisano 11 Maj 2003 Napisano 11 Maj 2003 daj mu material raytrace a jako reflect - flat mirror i po kłopocie
MareG Napisano 13 Maj 2003 Napisano 13 Maj 2003 tak jak Aleksander zdecydowanie odradzam stosowanie takich nieszczesliwych wynalazkow z czasow DOSowego 3ds\'a jak Flat Mirror czy Reflect / Refract. Dorosnijcie wreszcie do tego ze MAX juz tez posiada Raytracing i moze WSZYSTKO odbijac! Poszukaj biblioteki materialow raytrace, tam znajdziesz materialy lustrzane, wiecej wskazowek tutaj: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=1009 pozdr Marek
Gość Karawan Napisano 13 Maj 2003 Napisano 13 Maj 2003 Ale dlaczego jestes przeciwko flat mirror? wyjasnij dlaczego wg ciebie sa do d..y - bo na pewno zaleta jest ze sie 10 razy szybciej licza od raytrace
MareG Napisano 13 Maj 2003 Napisano 13 Maj 2003 Originally posted by Karawan Ale dlaczego jestes przeciwko flat mirror? wyjasnij dlaczego wg ciebie sa do d..y - bo na pewno zaleta jest ze sie 10 razy szybciej licza od raytrace 1. odbicia sa mozliwe tylko w plaskich powierzchniach 2. slaba jakosc odbic 2a. \"lustra\" nie odbijaja innych obiektow lustrzanych z Flatmirrorem i/lub reflect refract - TO JUZ DYSKWALIFIKACJA. 3. niepotrzebna strata czasu na definicje powierzchni obiektu i wyodrebnianie odpowiednio posegregowanych plaszczyzn (osobne ID dla innych kierunkow odbicia) uwazasz ze licza sie szybko? Otoz nawet tutaj jest wtopa, tylko przy wiekszych scenach, wtedy mozesz zobaczyc jak max przysypia - leniwo posuwajac progress indicator wyliczanego odbicia!!! Ten prosty raytracer maxa - owszem predkoscia nie grzeszy, zwlaszcza przy refrakcji, jednak dla odbic i cieni jest wystarczajaco szybki. Swoja droga programisci discreeta juz dawno powinni zrezygnowac z materialu typu Standard i zastapic go materialem Raytrace (tym, ktory jest), takie podtrzymywanie dawnych wymyslow \"ulepszajacych zycie\" powinno wreszcie umrzec smiercia naturalna. Potem sie dziwicie ze 3ds max nie jest widziany jako \"powazny\" program w wielkich wytworniach, no ale patrzac z drugiej strony wlasnie trzymanie takich pierdół i implementacja ich w kody najnowszych wersji programu wcale tego mitu nie pomagaja obalic. Na logike biorac, jaka bedzie reakcja osoby pracujacej w XSI, Maya, LW - chcacej powazniej zainteresowac sie 3d maxem GDY uslyszy ze max owszem ma Raytracing, ale za pomoca osobnego Materialu czy mapy (albo calego renderera) - standardowo jest renderer Scanline ze swoim Flat Mirror i Reflect / Refract i raytracing w postaci mapy :o ???!!! Czlowiek ten wpadnie w glebokie zdumienie i powie tekst w stylu \"... o jezu nie wierze... ?!\". Sam doswiadczylem takiej zaskakujacej niespodzianki przesiadajac sie (z przymusu) z Lightwave na 3d maxa 1.0 . ajajaj mialo byc krotko, a tu znowu caly referat mi sie urodzil :) oczywiscie kazdy niech robi, jak mu pasuje i niech ten tekst bedzie rozumiany jako zacheta do uzywania NORMALNEGO znanego od wielu lat raytracingu... pozdr
Kulex Napisano 25 Listopad 2007 Napisano 25 Listopad 2007 Jeśli chcesz lustro, to ustaw materiał raytrace i daj: specuar level: 150 glosines: 90 Najprostrzy sposób na lustro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się