Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnoście 3ds: Jak zrobić, żeby Box (lub inny obiekt) odbijał wszystko, co wokół niego się dzieje ;)?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 16,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

daj mu material raytrace a jako reflect - flat mirror i po kłopocie

Napisano

tak jak Aleksander zdecydowanie odradzam stosowanie takich nieszczesliwych wynalazkow z czasow DOSowego 3ds\'a jak Flat Mirror czy Reflect / Refract.

 

Dorosnijcie wreszcie do tego ze MAX juz tez posiada Raytracing i moze WSZYSTKO odbijac!

Poszukaj biblioteki materialow raytrace, tam znajdziesz materialy lustrzane, wiecej wskazowek tutaj:

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=1009

 

pozdr

Marek

Napisano

Ale dlaczego jestes przeciwko flat mirror? wyjasnij dlaczego wg ciebie sa do d..y - bo na pewno zaleta jest ze sie 10 razy szybciej licza od raytrace

Napisano
Originally posted by Karawan

Ale dlaczego jestes przeciwko flat mirror? wyjasnij dlaczego wg ciebie sa do d..y - bo na pewno zaleta jest ze sie 10 razy szybciej licza od raytrace

 

1. odbicia sa mozliwe tylko w plaskich powierzchniach

2. slaba jakosc odbic

2a. \"lustra\" nie odbijaja innych obiektow lustrzanych z Flatmirrorem i/lub reflect refract - TO JUZ DYSKWALIFIKACJA.

3. niepotrzebna strata czasu na definicje powierzchni obiektu i wyodrebnianie odpowiednio posegregowanych plaszczyzn (osobne ID dla innych kierunkow odbicia)

 

uwazasz ze licza sie szybko? Otoz nawet tutaj jest wtopa, tylko przy wiekszych scenach, wtedy mozesz zobaczyc jak max przysypia - leniwo posuwajac progress indicator wyliczanego odbicia!!!

 

Ten prosty raytracer maxa - owszem predkoscia nie grzeszy, zwlaszcza przy refrakcji, jednak dla odbic i cieni jest wystarczajaco szybki.

Swoja droga programisci discreeta juz dawno powinni zrezygnowac z materialu typu Standard i zastapic go materialem Raytrace (tym, ktory jest), takie podtrzymywanie dawnych wymyslow \"ulepszajacych zycie\" powinno wreszcie umrzec smiercia naturalna. Potem sie dziwicie ze 3ds max nie jest widziany jako \"powazny\" program w wielkich wytworniach, no ale patrzac z drugiej strony wlasnie trzymanie takich pierdół i implementacja ich w kody najnowszych wersji programu wcale tego mitu nie pomagaja obalic.

Na logike biorac, jaka bedzie reakcja osoby pracujacej w XSI, Maya, LW - chcacej powazniej zainteresowac sie 3d maxem GDY uslyszy ze max owszem ma Raytracing, ale za pomoca osobnego Materialu czy mapy (albo calego renderera) - standardowo jest renderer Scanline ze swoim Flat Mirror i Reflect / Refract i raytracing w postaci mapy :o ???!!!

Czlowiek ten wpadnie w glebokie zdumienie i powie tekst w stylu \"... o jezu nie wierze... ?!\". Sam doswiadczylem takiej zaskakujacej niespodzianki przesiadajac sie (z przymusu) z Lightwave na 3d maxa 1.0 .

 

ajajaj mialo byc krotko, a tu znowu caly referat mi sie urodzil :)

oczywiscie kazdy niech robi, jak mu pasuje i niech ten tekst bedzie rozumiany jako zacheta do uzywania NORMALNEGO znanego od wielu lat raytracingu...

 

pozdr

 

 

Napisano

Jeśli chcesz lustro, to ustaw materiał raytrace i daj:

specuar level: 150

glosines: 90

Najprostrzy sposób na lustro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności