Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Może ktoś potrafi wyjaśnić zachowanie smooth, jeżeli narysujemy kulę - włączymy punkty kontrolne i poetraktujemy funkcją smooth połowę punktów. Powierzchnia staje się nie symetryczna

smooth1.jpg

Wynik edycji sunkcja smooth

smooth2.jpg

smooth3.jpg

Jeżeli ktoś umie to wyjaśnić to będę wdzięczny.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

najpierw trzeba pomyslec do czego jest narzedzie smooth ale skoro sfera jest gladka to po cholere uzywac

Napisano
  • Autor

ale żeby z głową używać trzeba wiedzieć jak to działa i sie zachowuje

Napisano

to ci powiem ze to jest o ile jest wogole przydatne ;) to do smothowania krzywych a niebardzo powierzchni a jak masz cos wysmoothowac w powierzchni to lepszy jest "move UVN" reszta !"F1"!

Napisano
ale żeby z głową używać trzeba wiedzieć jak to działa i sie zachowuje

 

nurbs to nie poly.

 

ale jesli chcesz wygladzac nurbsy to lepszy bedzie "rebuild".

Napisano
  • Autor

smooth daje się dobrze stosować do dużych i "gęstych" powierzchni, w przypadku gdy odtwarzasz powierzchnię i chcesz wygładzić jej niewielki fragment tak aby reszta pozostała bez zmian (przebudowywanie nie wchodzi w grę ponieważ zatraca się geometrię). Ja osobiście z powodzeniem używałem tej opcji działając na pewnej grupie punktów kontrolnych. Ostatnio przypadkowo odkryłem to dziwne zachowanie smooth i stosując różne ustawinia zawsze otrzymywałem niesymetryczność, a to z kolei ogranicza stosowanie tej funkcji np w miejscu przechodzenia linii symetrii. Stąd moje pytanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności