pit79 Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 Może ktoś potrafi wyjaśnić zachowanie smooth, jeżeli narysujemy kulę - włączymy punkty kontrolne i poetraktujemy funkcją smooth połowę punktów. Powierzchnia staje się nie symetryczna Wynik edycji sunkcja smooth Jeżeli ktoś umie to wyjaśnić to będę wdzięczny.
Bzyku Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 najpierw trzeba pomyslec do czego jest narzedzie smooth ale skoro sfera jest gladka to po cholere uzywac
pit79 Napisano 13 Kwiecień 2005 Autor Napisano 13 Kwiecień 2005 ale żeby z głową używać trzeba wiedzieć jak to działa i sie zachowuje
Bzyku Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 to ci powiem ze to jest o ile jest wogole przydatne ;) to do smothowania krzywych a niebardzo powierzchni a jak masz cos wysmoothowac w powierzchni to lepszy jest "move UVN" reszta !"F1"!
SansSerif Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 ale żeby z głową używać trzeba wiedzieć jak to działa i sie zachowuje nurbs to nie poly. ale jesli chcesz wygladzac nurbsy to lepszy bedzie "rebuild".
pit79 Napisano 13 Kwiecień 2005 Autor Napisano 13 Kwiecień 2005 smooth daje się dobrze stosować do dużych i "gęstych" powierzchni, w przypadku gdy odtwarzasz powierzchnię i chcesz wygładzić jej niewielki fragment tak aby reszta pozostała bez zmian (przebudowywanie nie wchodzi w grę ponieważ zatraca się geometrię). Ja osobiście z powodzeniem używałem tej opcji działając na pewnej grupie punktów kontrolnych. Ostatnio przypadkowo odkryłem to dziwne zachowanie smooth i stosując różne ustawinia zawsze otrzymywałem niesymetryczność, a to z kolei ogranicza stosowanie tej funkcji np w miejscu przechodzenia linii symetrii. Stąd moje pytanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się