Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

pytanie: czy mozna wyrenderowac scene w mental ray w taki sposob aby swiatlo odbijajace sie od plaszczyzny nie odbijalo koloru? zeby odbijalo sie tylko swiatlo. wyjasniajac: biala sciana niebieska podloga. renderujemy. i mamy niebieska podloge i niebieska sciane.

a chcemy niebieska podloge i jasniejsza sciane od odbitego swiatlo od podlogi.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

eeeee no to chyba nie wiesz na czym polega odbijanie swiatla od obiektow. po co ci takie cos ??

Napisano
  • Autor

no wlasnie to nie jest najlepsze... bo to nie jest delikatne rzucanie koloru tylko normalnie kopiowanie koloru. toc jak masz biala sciane w domu to jak sloneczko swieci to jest ona w kolorze podlogi?

Napisano
  • Autor

no wlasnie to nie jest najlepsze... bo to nie jest delikatne rzucanie koloru tylko normalnie kopiowanie koloru. toc jak masz biala sciane w domu to jak sloneczko swieci to jest ona w kolorze podlogi?

mnie chodzi o to zeby rzucalo.. owszem.. ale w sensie rozjasniania a nie zmieniania koloru

Napisano
  • Autor

tak samo dziala light tracer.. radiosity.. czy jest jakas opcja gdzie mozna ustalc ten wspolczynnik pobierania koloru z plaszczyzny?

Napisano

no to widocznie masz kiepsko ustawione GI

 

nie znam mentala ale moze masz zaduzo czagos takiego jak bounces :>

Napisano

po pierwsze możesz do materiałów przypisać shader photon basic i ustawić sobie diffuse na biały to photony odbite będą białe np :)

a druga sprawa to energy i decay w opcjach mentala. tym tez się można pobawić.

Z tago co wiem to największe przebarwienia powstają w procesie final gatheringu, i tu za przebarwienia najbardziej odpowiedzialne jest właśnie diffuse materiału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności