Napisano 13 Kwiecień 200519 l pytanie: czy mozna wyrenderowac scene w mental ray w taki sposob aby swiatlo odbijajace sie od plaszczyzny nie odbijalo koloru? zeby odbijalo sie tylko swiatlo. wyjasniajac: biala sciana niebieska podloga. renderujemy. i mamy niebieska podloge i niebieska sciane. a chcemy niebieska podloge i jasniejsza sciane od odbitego swiatlo od podlogi.
Napisano 13 Kwiecień 200519 l eeeee no to chyba nie wiesz na czym polega odbijanie swiatla od obiektow. po co ci takie cos ??
Napisano 13 Kwiecień 200519 l Autor no wlasnie to nie jest najlepsze... bo to nie jest delikatne rzucanie koloru tylko normalnie kopiowanie koloru. toc jak masz biala sciane w domu to jak sloneczko swieci to jest ona w kolorze podlogi?
Napisano 13 Kwiecień 200519 l Autor no wlasnie to nie jest najlepsze... bo to nie jest delikatne rzucanie koloru tylko normalnie kopiowanie koloru. toc jak masz biala sciane w domu to jak sloneczko swieci to jest ona w kolorze podlogi? mnie chodzi o to zeby rzucalo.. owszem.. ale w sensie rozjasniania a nie zmieniania koloru
Napisano 13 Kwiecień 200519 l Autor tak samo dziala light tracer.. radiosity.. czy jest jakas opcja gdzie mozna ustalc ten wspolczynnik pobierania koloru z plaszczyzny?
Napisano 13 Kwiecień 200519 l no to widocznie masz kiepsko ustawione GI nie znam mentala ale moze masz zaduzo czagos takiego jak bounces :>
Napisano 13 Kwiecień 200519 l po pierwsze możesz do materiałów przypisać shader photon basic i ustawić sobie diffuse na biały to photony odbite będą białe np :) a druga sprawa to energy i decay w opcjach mentala. tym tez się można pobawić. Z tago co wiem to największe przebarwienia powstają w procesie final gatheringu, i tu za przebarwienia najbardziej odpowiedzialne jest właśnie diffuse materiału.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto