Posted April 13, 200520 yr pytanie: czy mozna wyrenderowac scene w mental ray w taki sposob aby swiatlo odbijajace sie od plaszczyzny nie odbijalo koloru? zeby odbijalo sie tylko swiatlo. wyjasniajac: biala sciana niebieska podloga. renderujemy. i mamy niebieska podloge i niebieska sciane. a chcemy niebieska podloge i jasniejsza sciane od odbitego swiatlo od podlogi.
April 13, 200520 yr eeeee no to chyba nie wiesz na czym polega odbijanie swiatla od obiektow. po co ci takie cos ??
April 13, 200520 yr Author no wlasnie to nie jest najlepsze... bo to nie jest delikatne rzucanie koloru tylko normalnie kopiowanie koloru. toc jak masz biala sciane w domu to jak sloneczko swieci to jest ona w kolorze podlogi?
April 13, 200520 yr Author no wlasnie to nie jest najlepsze... bo to nie jest delikatne rzucanie koloru tylko normalnie kopiowanie koloru. toc jak masz biala sciane w domu to jak sloneczko swieci to jest ona w kolorze podlogi? mnie chodzi o to zeby rzucalo.. owszem.. ale w sensie rozjasniania a nie zmieniania koloru
April 13, 200520 yr Author tak samo dziala light tracer.. radiosity.. czy jest jakas opcja gdzie mozna ustalc ten wspolczynnik pobierania koloru z plaszczyzny?
April 13, 200520 yr no to widocznie masz kiepsko ustawione GI nie znam mentala ale moze masz zaduzo czagos takiego jak bounces :>
April 13, 200520 yr po pierwsze możesz do materiałów przypisać shader photon basic i ustawić sobie diffuse na biały to photony odbite będą białe np :) a druga sprawa to energy i decay w opcjach mentala. tym tez się można pobawić. Z tago co wiem to największe przebarwienia powstają w procesie final gatheringu, i tu za przebarwienia najbardziej odpowiedzialne jest właśnie diffuse materiału.
Create an account or sign in to comment