max_1989 Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 No więc mam problem z bipedem. Nie wiem dlaczego ale np. jak się schyla to wszystkie vertexy tak się dziwne przesuwają że nic tylko płakać. Co ma zrobić bo już nie daje z tym rady :(. Poniżej zamieszczam obrazek ilustrujących mój problem. Bardzo prosze o szybką odpowiedz :). PS: Co zrobić aby ubrania zginały się jak ubrania?
asblaze Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Biped=Problem hehehe no hm... patrząc na Twoja animke wiedziałem, zę mozęsz miec z tym problem... sposób1: zrób osobne ciało... i ciuchy potraktuj jakims pluginem do szmat. sposób2: dobrze powaguj wertexy gdzie koszulka dotyka ciała... bo cuda tam się dzieją... i na dół koszulki ustaw pola sił zlezne od układu nóg.... Tak bym robił z mojąskromna wiedzą... ale pewnie Kris Ci bardziej pomoże.tak w ogóle to cieżka sprawa
Tesaurus Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 To nie wyglada na problem z bipedem a raczej ze skin/Physique. max_1989 Powinienes popracowac nad Wagami/Evenlopes tak jak mowi asblaze. Pokaz nam mesh twojej postaci to cos wymyslimy.
max_1989 Napisano 21 Kwiecień 2005 Autor Napisano 21 Kwiecień 2005 Poniżej daje render z siatką. Mam nadzieje że mi pomożecie :). do asblaze ---> jak ustawić pola sił zależne od nóg?
asblaze Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Bierzesz sobie Displace jako Cylinder... przywiązujesz do ud.... i wskazujesz wpływ na siatke koszulki, A cały dół koszulki powinien byc zeskinowany z ostania kością kręgosłupa... to tylko teoretyczne dywagacje... jeszce nie robiłem takiego czegoś... Poztacie które teraz animuje z reguły są gołe.... ale to sieniebawem zmieni ;) moja propozycja.... sciągnij mu koszulkę przewieś przez pasek na spodniach... zrób na skórze kilka tatuaży efekt będzie taki sam... a mniej się napieprzysz ;)
max_1989 Napisano 21 Kwiecień 2005 Autor Napisano 21 Kwiecień 2005 Chętnie bym to zrobił, ale pod spodem po prostu ciała nie ma.
Tesaurus Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Przyslij mi ta scene na [email protected] tylko bez meshsmootha.
max_1989 Napisano 21 Kwiecień 2005 Autor Napisano 21 Kwiecień 2005 Nie mam wersji bez meshsmootha :( tesaurus możesz mi podać swój nr. jakiegoś komunikatora? :).
Tesaurus Napisano 21 Kwiecień 2005 Napisano 21 Kwiecień 2005 Wersja bez meshsmootha bardzo ulatwi Ci zycie. Proponuje zatem abys na bazie tego modelu zrobil lzejsza siatke i zaczal skinowanie na nowo.
Kris_R Napisano 22 Kwiecień 2005 Napisano 22 Kwiecień 2005 eee... myślę, że da się to spokojnie zrobić bez filozofii i udziwnien. Ta postać po prostu jest fatalnie zwagowana. Max_1989... wystarczy, że użyjesz Skin'a. Ma on kilka fajnych możliwości... po prierwsze tryb Mirror, pozwalający odbić wagi wierzchołków. Co w praktyce oznacza konieczkość ustawienia tylko jedenej połowy Twojego bohatera. Jedna ręka, jedna noga, trochę cielska i odbijamy. po drugie ma deformery kątowe (Joint Angle Deformers), które w najbardzej precyzyjnym trybie pracy odwołują się do wierzchołków na bazie morfingu co by załatwiało Twoje ciuszki. W praktyce oznacza to, że możesz sobie poustawiać siatkę jak ma wyglądać gdy noga jest prosta, a jak, gdy jest zgięta. Podobnie z łokciami. A max policzy to później w locie zależnie od kąta zgięcia danego stawu... po trzecie tryb Pain Weights służący do malowania wag pędzelkami... czysta poezja mam wrażenie, że bardzo pobieżnie znasz Skina i stąd Twoje problemy. Zaprzyjaźnij się z tym modyfikatorem, a wszytko wróci do normy a Twoja postać będzie się deformowała dokładnie tak, jak tego oczekujesz.
Tesaurus Napisano 22 Kwiecień 2005 Napisano 22 Kwiecień 2005 Ok, Kris_R , staraj sie nie myslec o tym jak sprawnie i szybko mozna zriggowac taka postac gdy ma mniej punktow niz ta ktora prezentuje max_1989 i jak wiele czasu mozna przez to zyskac na ustawianie deformacji katowych i malowanie wag pedzelkami w celu uzyskania zadowalajacych rezultatow. ;)
Kris_R Napisano 22 Kwiecień 2005 Napisano 22 Kwiecień 2005 Masz rację Teasurus, że low poly jest dużo łatiwejsze w animacji. Szczególnie na domowym kompie :) Moja odpowiedź dotyczyła modelu, który max_1989 zrobił i jak go prawidłowo podpiąć. Drogi max_1989... byłoby wskazane, abyś zrobił sobie postać low-poly na bazie tej, którą obecnie masz. To na pewno będzie najlepszym wyjściem z tej sytuacji.
max_1989 Napisano 23 Kwiecień 2005 Autor Napisano 23 Kwiecień 2005 Dziękuje wszystkim za rady. Obecnie się wziełem za nową pracę. Mam nadzieje że kolejna zakończy się sukcesem :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się