Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

No więc mam problem z bipedem. Nie wiem dlaczego ale np. jak się schyla to wszystkie vertexy tak się dziwne przesuwają że nic tylko płakać. Co ma zrobić bo już nie daje z tym rady :(. Poniżej zamieszczam obrazek ilustrujących mój problem. Bardzo prosze o szybką odpowiedz :).

 

PS: Co zrobić aby ubrania zginały się jak ubrania?

 

 

problem9ro.th.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Biped=Problem hehehe

 

no hm... patrząc na Twoja animke wiedziałem, zę mozęsz miec z tym problem...

sposób1: zrób osobne ciało... i ciuchy potraktuj jakims pluginem do szmat.

sposób2: dobrze powaguj wertexy gdzie koszulka dotyka ciała... bo cuda tam się dzieją... i na dół koszulki ustaw pola sił zlezne od układu nóg....

Tak bym robił z mojąskromna wiedzą... ale pewnie Kris Ci bardziej pomoże.tak w ogóle to cieżka sprawa

Napisano

To nie wyglada na problem z bipedem a raczej ze skin/Physique. max_1989 Powinienes popracowac nad Wagami/Evenlopes tak jak mowi asblaze. Pokaz nam mesh twojej postaci to cos wymyslimy.

Napisano
  • Autor

Poniżej daje render z siatką. Mam nadzieje że mi pomożecie :).

 

do asblaze ---> jak ustawić pola sił zależne od nóg?

 

239ud.th.jpg

Napisano

Bierzesz sobie Displace jako Cylinder... przywiązujesz do ud.... i wskazujesz wpływ na siatke koszulki, A cały dół koszulki powinien byc zeskinowany z ostania kością kręgosłupa... to tylko teoretyczne dywagacje... jeszce nie robiłem takiego czegoś... Poztacie które teraz animuje z reguły są gołe.... ale to sieniebawem zmieni ;)

 

moja propozycja.... sciągnij mu koszulkę przewieś przez pasek na spodniach... zrób na skórze kilka tatuaży efekt będzie taki sam... a mniej się napieprzysz ;)

Napisano
  • Autor

Nie mam wersji bez meshsmootha :( tesaurus możesz mi podać swój nr. jakiegoś komunikatora? :).

Napisano

Wersja bez meshsmootha bardzo ulatwi Ci zycie. Proponuje zatem abys na bazie tego modelu zrobil lzejsza siatke i zaczal skinowanie na nowo.

Napisano

eee... myślę, że da się to spokojnie zrobić bez filozofii i udziwnien. Ta postać po prostu jest fatalnie zwagowana. Max_1989... wystarczy, że użyjesz Skin'a. Ma on kilka fajnych możliwości...

po prierwsze tryb Mirror, pozwalający odbić wagi wierzchołków. Co w praktyce oznacza konieczkość ustawienia tylko jedenej połowy Twojego bohatera. Jedna ręka, jedna noga, trochę cielska i odbijamy.

po drugie ma deformery kątowe (Joint Angle Deformers), które w najbardzej precyzyjnym trybie pracy odwołują się do wierzchołków na bazie morfingu co by załatwiało Twoje ciuszki. W praktyce oznacza to, że możesz sobie poustawiać siatkę jak ma wyglądać gdy noga jest prosta, a jak, gdy jest zgięta. Podobnie z łokciami. A max policzy to później w locie zależnie od kąta zgięcia danego stawu...

po trzecie tryb Pain Weights służący do malowania wag pędzelkami... czysta poezja

 

mam wrażenie, że bardzo pobieżnie znasz Skina i stąd Twoje problemy. Zaprzyjaźnij się z tym modyfikatorem, a wszytko wróci do normy a Twoja postać będzie się deformowała dokładnie tak, jak tego oczekujesz.

Napisano

Ok, Kris_R , staraj sie nie myslec o tym jak sprawnie i szybko mozna zriggowac taka postac gdy ma mniej punktow niz ta ktora prezentuje max_1989 i jak wiele czasu mozna przez to zyskac na ustawianie deformacji katowych i malowanie wag pedzelkami w celu uzyskania zadowalajacych rezultatow. ;)

Napisano

Masz rację Teasurus, że low poly jest dużo łatiwejsze w animacji. Szczególnie na domowym kompie :) Moja odpowiedź dotyczyła modelu, który max_1989 zrobił i jak go prawidłowo podpiąć.

Drogi max_1989... byłoby wskazane, abyś zrobił sobie postać low-poly na bazie tej, którą obecnie masz. To na pewno będzie najlepszym wyjściem z tej sytuacji.

Napisano
  • Autor

Dziękuje wszystkim za rady. Obecnie się wziełem za nową pracę. Mam nadzieje że kolejna zakończy się sukcesem :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności