Napisano 23 Kwiecień 200519 l http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15013 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=15015 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?p=213362#post213362 Ja przepraszam... ale czy Ty jesteś ograniczony?
Napisano 24 Kwiecień 200519 l On jest nowy :) nie tak brutalnie as :) kngcs... zanim zadasz pytanie na forum, czasami faktycznie lepiej jest pomyśleć chwilę. Albo poszukać, czy wcześniej podobna kwesita nie była poruszana... a dostałeś bardzo rzeczową odpowiedź... wiem, że plik avi to nie to samo co bmp... ale zasady są podobne jak chodzi o przezroczystość. Musisz ręcznie usunąć fragment obrazu bmp, aby uzyskać przezroczystość. I to nie ma znaczenia jak. czy zrobisz to gumką, czy maską, czy używając innego obrazu jako maski, zawsze jest to metoda ręczna. I co jest ważne... jeśli zapiszesz taki obraz z uzyskaną przezroczysością jako bmp, to ponownie ją utracisz... zgodnie z tym, co napisał Marcin. Zapoznaj się z regulaminem i rozważnie działaj na forum, żeby ludzie nie musieli na Ciebie warczeć :) pozdrawiam
Napisano 25 Kwiecień 200519 l Przepraszam Kris_R że się powtarzam w kazdym wątku, ale pliki avi posiadają alfę jeśli nie podasz żadnego kompresora (no Compressor), albo użyjesz takiego kodeka jak Huff (również bezstratny). Co do .bmp to faktycznie alphy nie ma i trzeba radzić sobie maską, osobnym plikiem z alphą, kluczowaniem koloru itp. ale narazie nasz dział Editing & Compositing jes cieniutki i ludzie mają prawo o to pytać szczególnie jeśli siadają do Aftera albo Combustion...
Napisano 26 Kwiecień 200519 l Pewno :) kto pyta nie błądzi. Toteż odpowiedziałem... i nie przepraszaj stary kiedy masz rację odnośnie plików avi. Dzięki za dobrą radę.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto