Jump to content

Animacja śladu na sniegu (lub czymkolwiek) na turlającą sie kulką. Jak to zrobić???


Spectree

Recommended Posts

Potrzebuję efektu śladu na jakiejś powierzchni. Takiego wgniecenia w powierzchni jak byscie rzucili kulke tak aby sie turlala po sniegu i potem slady zostawia, ale zeby to bylo tak zrobione, żeby po krotkiej chwili zaczęło znikac to wgniecenie. Chodzi mi o podobny efekt do pliku ktory znajduje się na tej stronie http://www.wsinf.edu.pl/~spectree , a dokładniej do tego leju jaki sie tworzy pod kometą. Prosze o pomoc

 

VGT EDIT:

"Prace i Komentarze > Animations" - jak nazwa wskazuje, jest to dział z pracami użytkowników, nie z pytaniami -> wątek przeniesiony do odpowiedniego działu

Link to comment
Share on other sites

Możliwości jest kilka. Pomysł z Real Flow jest ciekawy i efekt zapewne będzie dobry, jednak wilogodzinna kalkulacja może odstraszać.

Dla mnie jest tu wyraźne podobieństwo do sytuacji, gdy długopis pisze po karce papieru. Technika animowania takich rzeczy jest bardzo podobna.

Animujesz sobie tą kulkę. I robisz render od góry, jak się toczy. Bierzesz sobie tą sekwencję plików jako punkt odniesienia do stworzenia animowanej mapy displacement. Białe tło i teraz im ciemniej kolor położysz, tym większe zagłebienie kulka zrobi. Masz dzięki temu naprawdę dużą kontrolę nad animacją...

Inna metoda to animowany boolean... dobry do takich spękań lodu jak w Ice Age... tu raczej mało przydatny.

Jeszcze inna to morfer, lub animacja z ręki na soft selection. Dwie ostatnie polecam najbardziej. Dają masakryczną kontrolę i bardzo szybki efekt...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy