wizz Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 Witam , wiecie napewno ze animka samych oczów nie sprawia kłopotu prawie nikomu ( np za pomoca kosci ) ale gdy do tego dołoże postać to juz lipa , czasami zdarza sie ze postac porusza sie tu a oczy zostają abo wogóle taka lipa wychodzi ze kapa. No i nie wiem , mozecie napisać tak teoretycznie jak radzicie sobie z tym problemem. Np czy dajecie wagi oczom a osobno cielsku czy robicie za pomoca kosci , a czy moze oczy z cialem to ten sam jeden oiekt itp , Prosze wytłumaczcie to jakoś prosto :)
Plastique Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 przyznam ze sam narazie wkradam sie w tajniki riggowania ale ja bym zrobil tak; najpierw look-at constraint (czyjaktosietam nazywa) a potem attachem do postaci/kości głowy. Jeśli to co napisalem to bzdury to srry :P
Bacry Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 Tak jak napisał Plastique tylko attache nie do ciała a wyłącznie do kości (lub w bipedzie do obiektu head). Przy riggowaniu głowy odkształcenie musi być sztywne nie deformowalne. Inaczej oczy będą uciekać. Trzeba jeszcze zrigować powieki. itd. To bardzo trudna sztuka i niewielu na świecie potrafi zrobić naprawdę realną animacje twarzy:(
sauax Napisano 8 Maj 2005 Napisano 8 Maj 2005 ostatnio wlasnie sie z tym meczylem i przebrnalem gdyz robilem postac bez glowy z oczami w srodku ciala.. wiec jest wiele sposobow zeby to dobrze zrobic, zalezy od postaci. Ja dodalem nowa kosc i przypisalem do niej wagi calej twarzy wraz z obszarem oczu, dzieki temu gdy postac sie zgina oczy nie wtapiaja sie w cialo i nie ma zadnych niepozadanych odksztalcen.Kosc oczywiscie podpinasz linkiem do reszty szkieletu tak ze calosc trzyma sie kupy. Jedyny problem to wtapianie sie teraz calej zwagowanej twarzy w reszte mesha, oczywiscie wystarczy zwagowac odpowiednie obszary relative i po problemie.Potem mimike juz morfingiem i jest git:)pozdrufki
ZOMO Napisano 9 Maj 2005 Napisano 9 Maj 2005 poki oczy sa okragle to tak jak Plastique pisal, jak sa jajowate albo cos w tym stylu to troszke innaczej to wyglada, ale zasada linkowania oczow do kosci glowy i kontrolowania za pomoca look-at-constrain jest taka sama.
sauax Napisano 9 Maj 2005 Napisano 9 Maj 2005 ja chcialem jajowate oczy i LookAt nie za bardzo tutaj dzialal..wiec wykorzystalem cos takiego jak w zalaczonym pliku (do animacji zrenic) :) podziekowania dla sbx'a. moze ci sie przyda.pozdrufki
wizz Napisano 9 Maj 2005 Autor Napisano 9 Maj 2005 Oh dzieki wam , choc nie wiem czy cos mi to da bo ja nie maxa uzywam :) ( LW ) :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się