Jump to content

Animka oczów postaci - problemy


wizz

Recommended Posts

Witam , wiecie napewno ze animka samych oczów nie sprawia kłopotu prawie nikomu ( np za pomoca kosci ) ale gdy do tego dołoże postać to juz lipa , czasami zdarza sie ze postac porusza sie tu a oczy zostają abo wogóle taka lipa wychodzi ze kapa. No i nie wiem , mozecie napisać tak teoretycznie jak radzicie sobie z tym problemem. Np czy dajecie wagi oczom a osobno cielsku czy robicie za pomoca kosci , a czy moze oczy z cialem to ten sam jeden oiekt itp , Prosze wytłumaczcie to jakoś prosto :)

Link to comment
Share on other sites

przyznam ze sam narazie wkradam sie w tajniki riggowania ale ja bym zrobil tak; najpierw look-at constraint (czyjaktosietam nazywa) a potem attachem do postaci/kości głowy. Jeśli to co napisalem to bzdury to srry :P

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisał Plastique tylko attache nie do ciała a wyłącznie do kości (lub w bipedzie do obiektu head). Przy riggowaniu głowy odkształcenie musi być sztywne nie deformowalne. Inaczej oczy będą uciekać. Trzeba jeszcze zrigować powieki. itd. To bardzo trudna sztuka i niewielu na świecie potrafi zrobić naprawdę realną animacje twarzy:(

Link to comment
Share on other sites

ostatnio wlasnie sie z tym meczylem i przebrnalem gdyz robilem postac bez glowy z oczami w srodku ciala.. wiec jest wiele sposobow zeby to dobrze zrobic, zalezy od postaci. Ja dodalem nowa kosc i przypisalem do niej wagi calej twarzy wraz z obszarem oczu, dzieki temu gdy postac sie zgina oczy nie wtapiaja sie w cialo i nie ma zadnych niepozadanych odksztalcen.Kosc oczywiscie podpinasz linkiem do reszty szkieletu tak ze calosc trzyma sie kupy. Jedyny problem to wtapianie sie teraz calej zwagowanej twarzy w reszte mesha, oczywiscie wystarczy zwagowac odpowiednie obszary relative i po problemie.Potem mimike juz morfingiem i jest git:)pozdrufki

Link to comment
Share on other sites

poki oczy sa okragle to tak jak Plastique pisal, jak sa jajowate albo cos w tym stylu to troszke innaczej to wyglada, ale zasada linkowania oczow do kosci glowy i kontrolowania za pomoca look-at-constrain jest taka sama.

Link to comment
Share on other sites

ja chcialem jajowate oczy i LookAt nie za bardzo tutaj dzialal..wiec wykorzystalem cos takiego jak w zalaczonym pliku (do animacji zrenic)

:) podziekowania dla sbx'a. moze ci sie przyda.pozdrufki

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy